Bio

Igår kväll var vi på bio, såg Sommaren med Göran. Den hade ju fått rätt så bra betyg, men jag måste säga att jag blev lite besviken... Trodde filmen skulle vara roligare och framför allt bättre, så jag ger den bara 3 av 5 i betyg.

Lite kort om filmen, som jag har hittat på www.sf.se

"Sommaren med Göran utspelar sig under en sommar och kretsar kring Göran, en kärlekstörstande kille som söker efter kvinnan i sitt liv. Humor och romantik bland unga ängsliga innerstadsbor i Stockholm och överklassen i Göteborgs skärgård. En våt svensk midsommarhistoria som tar sin början i jakten på den stora kärleken och kuliminerar på Doddes klassiska årliga midsommarfest där intrigerna avlöser varandra.
 
Långfilmsdebuterande Peter Magnusson är känd för den breda publiken genom tv-serien Hey Baberiba tillsammans med David Hellenius och Christine Meltzer. Vi ser även de i filmen tillsammans med Mirja Turestedt, Moa Gammel, Peter Dalle, Dan Ekborg och Alexandra Rapaport. Peter har skrivit både manus och spelar huvudrollen."



Idag har jag följt med grannen (norskan) till frisören, även hon klippte en kort frisyr, inte lika kort som mig men nästan. Sen var vi med hennes bil till verkstan, men det var visst inget fel på den så det gick fort.

Ikväll ska vi gå ut och ta en cider eller två. Solen skiner nu så jag hoppas att kvällen blir lika fin så att vi kan sitta ute och njuta ;-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Kul med frisör och bio besök! Jag har ännu inte pallrat mig till frissan:(



Skulle köpa nå lavemang på apoteket som jag skulle ta strax innan rektoskopin. Vet inte hur seriös rektoskopin blir när man gör den på vc. Det känns lite konstigt faktiskt. M har ju alltid gjort sina i sunderbyn.

2009-08-05 @ 17:18:52

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback