Hemma från läkarbesöket

Nu har jag kommit hem efter mitt läkarbesök. Läkaren började med att fråga lite hur vi känner oss och så efter vårat 3:e missfall och berättade lite om proverna vi ska ta, kommer dock inte ihåg vilka prover jag skulle få ta. Men jag antar att det är de man brukar ta i samband med en missfallsutredning.

Sedan gjorde hon ett ultraljud på mig för att kolla till cystan och den var helt borta, känns så himla skönt nu. Jag sa om värken som jag hade i samband med vad jag tror var ägglossning förra månaden, hon sa då att det var troligt att cystan hade släppt då. Känner mig riktigt glad nu att vi slipper ta bort den, för om man tar bort en cysta så finns alltid en risk för att det blir ännu svårare för oss att få barn och det vill vi ju inte förklarade doktorn.

Sedan var det meningen att vi skulle ta alla proverna, gubben skulle bara behöva ta ett prov och jag en hel massa rör. Men leveransen av blodproverna hade redan hunnit gå när vi var där, så vi fick en ny tid för blodtagning på onsdag fm. 2 dagar mer eller mindre spelar ju inte någon roll för oss.

De flesta proverna skulle gå relativt snabbt att få svaren på, ungefär 2 veckor, sedan skulle kromosomprovet ta ungefär 8 veckor. Så vi får allt vänta till dess.

Kommentarer
Postat av: Greta

Lite nervöst känns det väl, fast skönt att få reda på om det är något fel?

2009-08-10 @ 20:11:48
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Carro

Skönt att det gick bra och att cystan var väck Det kan kanske gå fortare med kromosomprovet. M gjorde ett i&m utredningen för att se om han hade något fel som gjorde han steril och det gick relativt snabbt att få svar. Men det kanske inte är samma slags kromosomprov?

Vi jobbar ju bara ett pass där per dag. Men nu har jag ringt och bett viksam skaffa vikarie för fre.

2009-08-11 @ 07:32:46
Postat av: Jenny

Va skönt att cystan är borta. Ett steg i rätt riktning.



Kram!

2009-08-11 @ 10:46:26
URL: http://www.barnlangtan.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback