Nu är snön här...

Inatt har det kommit snö, ungefär 1,5 dm och redan nu längtar jag tills det bli sommar. Det här kommer att bli en lång vinter för mig...
Natten gick bra förrutom när snön började komma, det frös på vindrutan så det gick knappt att se ut. Så det var bara att försöka att ha på bilen överallt det gick.

Gårdagens möte med försäkringskassan och arbetsförmedlingen gick faktiskt riktigt bra, vi känner oss mycket klokare nu då vi vet vad som kommer att hända efter nyår.
Min man kommer då att få aktivitetsstöd vilket innebär att han kommer att få fortsätta att arbetsträna på sitt nuvarande jobb. Sedan är planen att han ska försöka komma upp till ungefär 50% arbete tills i april då de tror att det kommer att vara hans arbetsförmåga.
Sedan ska de kollas upp om hans arbetsgivare är intresserad av att anställa honom på 50 % då iså fall får de lönebidrag för min man, med andra ord så blir han en mycket billig arbetskraft.

Resterande 50 % kommer han att kunna bli sjukskriven igen på, för när man har varit i en åtgärd i 87 dagar då får man helt plötsligt bli sjukskriven igen. Så säger lagen...


Kommentarer
Postat av: Lila

Så skönt att ha en plan framöver! Oh, snö....längtar tills den kommer hit.



Kramis Lila

2009-12-01 @ 19:11:19
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Greta

Mmmm det är en djungel alla dessa instanser, men skönt att det går bra.

2009-12-03 @ 13:20:55
URL: http://morgonstund.bloggsida .se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback