GI

Jag jobbar ju på en relativt liten arbetsplats och igår var jag på jobbet och hade ett möte.
Då blev det en massa surr om mat och så.

80 % av de som jobbar med mig äter enligt GI metoden, restrerande 20 % jag inräknad äter vanlig lite onyttigare mat...

Jag har varit rätt så anti mot GI, hur som helst så gick jag med i en bokklubb och gissa vad jag hade råkat välja för bok... Paulins GI månad så de på jobbet har nu rätt så roligt åt mig :-) Men jag är inte bättre än att jag kan ändra på mig så jag har bestämt mig för att ge boken en chans.

Jag har inte tänkt att bara äta GI utan om det finns nåt recept som verkar gott så kan jag prova att göra det. I min mapp recept så ska jag lägga ut ett recept från den boken, det är på fryst mango kesella, lät riktigt gott. Måste ju börja med efterrätterna ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback