Kall dusch

Dagen började inte inte på bästa sättet idag. Sov länge på morgon, så jag vaknade inte förrän vid tolvtiden, vilket är perfekt då jag ska ut och jobba inatt.
Började med att gå och duscha, hade satt schampo i håret och duschkräm på kroppen när jag märker att det är slut vatten... Ropar på gubben som säger att grannarna har slagit av vattnet för att rengöra tanken... irriterad blir jag och undrar varför de inte kan berätta en sån sak dagen före så att man kan planera lite grann.. då öppnar min man munnen och säger att det berättade ju dem för mig igår men jag glömde bort att säga det till dig.. så här är det att leva med en man som har dåligt minne... Då var det bara för mannen att gå ut och hämta en vattenkanna med vårat sommarvatten som kommer direkt från älven och skölja av sig med det... Snacka om att det var kallt, 20 gradigt vatten, men jag vaknade ju till liv i alla fall...

Sedan åkte vi iväg och handlade och köpte vit målarfärg. Gubben började igår med att måla vindskivorna, jag målade allt de andra vita förra året men då jag är så höjdrädd så lämnade jag vindskivorna och ovanför bron till han... Nu har han målat klart ovanför bron och vindskivorna på ena sidan, så nu är det bara en sida kvar. Tror dock att den blir lite jobbigare att måla då man måste ha stegen på altanen.
Han målar och jag håller i stegen, det är väl ganska bra arbetsfördelning ;-)

Igår försökte jag ringa till stället där jag går hos läkaren, skulle vilja byta läkare... men tyvärr så var telefonen avstängd och öppnar inte igen förrän 7:e augusti och då blir det ju försent att få en ny tid. Jag får glatt finna mig i att gå till läkaren som jag inte tycker så där jätte bra om...

Nu ska jag äta lite jordgubbar innan det är dags att åka och jobba. Bara 3 nätter kvar!!!

Kommentarer
Postat av: rockygirl

brrr, ja det va verkligen en kall dusch. Det ska va varmt och gott!!! =) Vad jobbar du med? Skönt att jobba natt. Jag har sökt en natt tjänst så man får väl se om man får den. Blir lite skillnad på lönen i alla fall =) När börjar karnevalen hos er? Älskar karnevaler och marknader. Underbart mysigt! Ha en toppen helg! massa kramar

2009-07-11 @ 08:37:31
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Carro

Ska ju bjuda på födelsedagsfika nån dag här framöver så då kan ni komma och fika och spana in lägenheten. Hör av mig med tid och datum.

2009-07-11 @ 09:34:02
Postat av: Greta

Haa haaa ,den kallduchen lät inte så rolig men jag skrattade när jag läste. Får väl erkänna att han är inte ensam med dåligt minne, är typ en sådan sak jag skulle kunna glömma bort att säga.



2009-07-11 @ 21:03:16
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback