Läkarbesök

Idag har jag varit på läkarbesök. Var egentligen meningen att vi skulle få se vårat lilla pyre idag men pga missfallet så blev det bara ett "vanligt"  läkarbesök. Vi fick börja med att berätta vad som har hänt, då läkaren inte visste om vårat missfall. Tog då allt från början då det var en ny läkare som var helt underbar!
Jag fick göra ett vul (vaginalt ultraljud) för att kolla hur allt såg ut. Min slemhinna var tunn och fin. Äggstockarna och livmodern som bara bra ut. Däremot så hade jag fortfarande kvar cystan som de tyckte att de såg när jag blev inlagd. Den sitter på vänster sida och är 22 mm stor. Det är av den jag fick så ont i midsommar. Det tog en bild av den så att de kan jämnföra vid nästa läkarbesök om den är lika stor för i så fall så måste de ta bort den.

Tyvärr så är det ju sommar nu och det innebär att många ställen är stängda. Så jag kommer att få komma tillbaka till min ordinarie läkare den 10:e augusti och då ska jag få ta alla proverna som ingår i en missfallsutredning, då ska de bla göra ett kromosomtest på mig och gubben för att se om vi passar ihop. Det testet tar 6-8 veckor för att få reda på svaret. Så vi kommer inte att göra nåt frysförsök innan allt det här är klart och vi vet vad som är felet om det hittar nåt fel på varför vi får missfall. 

Vi pratade lite om vad felet kan vara, varför jag får missfall. Läkaren var lite inne på immunförsvaret och det är jag också. Har hittat en artikel om en engelsk studie som är gjort ang missfall. Där har 40 kvinnor med upprepade missfall fått medverka och av den 40 så blev 30 gravida och fick behålla barnet med hjälp av en astmamedicin. Här kan ni läsa artikeln:
http://www.alltombarn.se/villhabarn/astmamedicin-kan-hjalpa-mot-upprepade-missfall-1.16518

Kommentarer
Postat av: rockygirl

Så skönt att allting såg bra ut!! Hoppas att dom kan se vad som är "fel" så mankan fixa till det eller kommer på andra lösningar! Nån gång måste det gå!!! =) Hoppas du får en underbar sommar! Snart semester..längtar!! =) kram

2009-07-08 @ 08:05:21
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Carro

Vad är det för slags cysta? Vad det Åsa ni var till? Nästa vecka har jag återbesök hos nån dr Nask. Hoppas det är en bra en.

2009-07-08 @ 09:14:13
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Hej...kära vänner....huvudsaken just nu är ju att få reda på vad som är fel, och det kommer ni att få, så det gäller att vänta till augusti nu till att börja med, men det kommer att gå bra, för vid det här laget har ni ju blivit grymt duktiga på att vänta å vänta...Försök nu istället just nu Njuta av sommaren....ööhh..sommar?värmen finns inte just nu, men det kommer...som med allt annat, HOPPAS, Och inte ge upp så kommer det att bli bra.Som sagt har jag haft 3 missfall på 6 månader och man undrade vad fellet var.Men direkt jag började slappna av och släppte allt.Var inte lätt, men här står jag ju nu med 2 underbara pojkar.



Ta hand om er...hhör av er när som helst..kramar

2009-07-08 @ 13:14:49
Postat av: Greta

Ja det finns mycket här i världen som kan ställa till det för en, bara hoppas att ni hittar en lösning.

Kram.

2009-07-08 @ 19:26:31
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback