Lugnare idag....

Efter samtalet igår som jag hade med doktorn så känner jag mig lugnare. Nu har jag ju fått igenom att jag får fortsätta med vagiatorerna plus att jag äter trombyl. Doktorn sa att det är vad man kan göra nu för att undvika att jag får ett missfall till. Så jag hoppas verkligen att pyret eller pyrerna stannar kvar :-)

Idag har jag varit in på http://www.testlagret.se/ och beställt graviditetstester. De hade ett erbjudande nu på hör och häpna 20 graviditetsstickor för 89,90 kr, då tillkommer frakten på 25 kr. Jag tyckte att det var ett jätte bra pris. Så mest troligt kommer mina tester imorgon redan. Det stod på deras hemsida att om man beställde innan klockan 15 tror jag att det var så skulle man få hem testerna dagen efteråt.

Jag har bestämt mig för att göra ett gravtest varje eller åtminstonde varannan dag för att se om strecket blir svagare för då kan det tyda på ett missfall. För 3 veckor är lite väl länge för mig att gå och vänta och inte veta vad som händer. Så nu kommer jag verkligen att vara en testmissbrukare ;-)
Gjorde ett test idag igen, och plusset kommer upp inom tio sekunder och det står att man ska vänta i 5 minuter så jag är gravid i högsta grad idag :-)

Igår skrev jag lite om olika symtomer och jag tror fortfarande att det är alldels för tidigt att man ska känna en massa. För vi säger att jag hade blivit gravid på den vanliga vägen, då hade det inte varit säkert att jag hade märkt nåt nu förrutom att mensen är försenad.

Jag blir lite nervös när jag läser på olika ställen, tex familjeliv där folk skriver att de känner de och de precis efter att de har plussat. Men hallå är det så vanligt att brösten växer en bh storlek redan i vecka 5?!
Jag har ju en paus nu från familjeliv och det känns ganska skönt. Så klart är jag nyfiken och håller mina tummar för mina kompisar där men de vet att jag kommer att komma tillbaka dit när jag känner mig redo igen. Nu vill jag bara ta det lugnt och inte läsa om alla som blir gravida på första försöket efter att p-pillrerna är kastade och brösten som växer till meloner på en gång..


Kommentarer
Postat av: Greta

Grattis

2009-06-17 @ 15:31:49
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Greta

Vad härligt det måste kännas i alla fall. GRATTIS. Jag hoppas verkligen att det går hela vägen nu. Vilken midsommar present. GRATTIS

Ta nu och njut lite av sommaren.

Kram

2009-06-17 @ 15:36:24
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Carro

Jag känner mig också nervös när "alla andra" börjar må illa samma dag dom plussar och känner av allt från befruktningen och exakta sekunden då ägget fäste osv. Klart man känner sig onormal när man känner sig totalt ogravid fastän testet är självlysande. Jag vet faktiskt inte om mina ömma bröst kommer från progesteronet eller inte. Jag har utgått ifrån det i varje fall.

2009-06-17 @ 16:17:56
Postat av: Anonym

Hej!!!!!

Grattis till 1000! Bra att du fick fortsätta med proggisarna, när det är det du verkligen vill så är det bra att han lyssnade på dig.

Jag har lite ömmande bröst, särskilt på morgonen men knappast några meloner än..haha.. om det ändå vore så väl=)

Gör lite som du, tar lite paus från olika bloggar som jag läser och även min egen.

Vill så gärna veta, samtidigt som jag vill hoppas för mig själv utan att jag ska påverkas negativt av någon.

Hoppas du har det bra annars och att ni får en bra midsommar!

När har du föresten semester?

Kram

2009-06-17 @ 17:51:28
Postat av: Missetass

Nä, tro inte på vad alla andra skriver. Jag ökade definitivt inte en storlek förrän långt senare. Ta det lugnt och tills annat är bevisat så är du gravid :-)

Många kramar

2009-06-17 @ 18:37:55
Postat av: Jenny

Det tror jag du gör rätt i. Jag blev tom förbjuden av min man och min IVF-läkare att gå in på Familjeliv:o) blev så uppstressad av all info och storys där.



Hade nog gjort som du, testat lite då och då tills det är dags för VUL. Bara för att ha lite koll.



Håller tummarna för dina pyren.



Kram!

2009-06-17 @ 19:13:29
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se
Postat av: Erica

Hej du!



När jag var gravid med Isak så hade jag INTE ett enda litet symtom tills magen började synas i typ vecka 12. Jag hade inte ont i brösten, var inte illamående var inte speciellt trött eller toanödig. hade inte gravtestet visat positivt samt att jag inte fick någon mens hade jag aldrig trott jag var gravid. Hade en liten blödning i vecka fem tror jag men det var heller ingen fara (en mycket liten blödning men det var blod).



Läste alldeles för mkt på familjeliv om alla som hade tokmycket symtom typ innan de var gravida och blev toknervös (i onödan). ALLA känner inte alls en massa.



Håller tummarna för att allt går vägen nu!



Kram Erica

2009-06-17 @ 21:54:19
Postat av: "Blomsteröga"

Kikar bara in. Hoppas så himla mycket att det ska gå bra för er.

kram

2009-06-18 @ 00:13:02
Postat av: Hanna

Hej hej! Först ett stort grattis! :)



Vill bara höja ett litet varningens finger för testlagrets teststickor... De är kanske inte världens mest pålitliga. Mina test blev svagare & svagare för varje dag & jag var övertygad om ett missfall. Fick testa mitt HCG-värde på kiliniken & det visade sig ligga över 60 000 (i v 7, dvs väldigt högt) - men ändå gav det knappt utslag på stickan... Så om testet blir svagare så behöver det alltså inte betyda missfall. Tänkte bara berätta det. :) Stort lycka till! Kram från Hanna

2009-06-18 @ 08:41:24
URL: http://minivf-resa.blogspot.com
Postat av: Marie

Hittade din blogg idag och har läst igenom hela från början.



Jag är mitt i ett missfall och er historia känn på något vis tröstande, ett bevis på att livet går vidare trots svårigheter. Vårt barn blev till hemma i sängen efter några års ihärdigt arbete men det är klart att vi funderar på IVF i fall vi inte kan bli spontangravida igen så det är väldigt intressant att läsa om det.



I alla fall så vill jag bara säga tack så mycket och hoppas verkligen att allt går vägen för er den här gången.



Kram...

2009-06-18 @ 12:52:45

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback