Telefonsamtal med ivf läkaren

För några timmar sedan ringde min mobil och ni ska veta att jag blev förvånad när det var min ivf läkare, Dr S som ringde. Han hade sett mailet som jag hade skickat om att jag har varit inlagd på sjukhuset och att jag har fått missfall.
Han tyckte att det skulle kännas konstigt att gå på semester utan att ha hört av sig till mig innan.
Blev rörd av hans omtanke :-)
Vi pratade lite allmänt och så sa han att innan vi bestämmer hur vi vill göra så ska det göras en ordentlig undersökning av mig och då förhoppningsvis få reda på varför jag får missfall. Han tycker att det är helt onödigt att göra ett frysförsök innan det är klart.
Han sa att när de får veta vad det är för "fel" på mig, OM det är nåt fel så kan de hjälpa och behandla det.

Doktorn sa även att våra frysisar är i toppklass när de är långtidsodlade blastocyter. Har fem stycken där.

Vi bestämde att vi skulle prata mer i slutet av augusti när jag har min telefontid med han. Hoppas bara att jag har fått göra missfallsutredningen innan dess... så att vet lite mer tills dess.


Kommentarer
Postat av: Lotta (Dimitra)

Härliga nyheter mitt i mörkret :-) Skönt att du slipper tjata dig till en MF-utredning nånstans när du har det nog kämpigt som det är.

2009-06-24 @ 16:37:39
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: Lila

Oh, så gulligt av läkaren att han ringde. Vad skönt det måste kännas för er att han tar detta på allvar, och verkligen vill utreda anledningen till missfallen.



Jag håller tummar och tår att det hittar anledningen och att det går lätta att "fixa" till, så att FET lyckas med buller och bong.



kramis Lila

2009-06-24 @ 21:16:42
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åh vilken bra läkare som visar sådan förståelse. Äntligen en utredning på gång för dig. Skönt att du har guldägg i frysen också.



Kramar!

2009-06-24 @ 22:25:19
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Underbart att han ringde innan sommaren. Så ni kanske kan få en sommar att njuta lite mer utav, utan att telefonsamtalet som skulle vara i Augusti ska ligga och hänga över er som ett orosmoln.

Hoppas så mycket för eran skull & tummarna är snart blåa av allt hållande.

Hoppas ni kan få en skön helg trots allt och att du börjar känna dig bättre i överstimuleringen.

Kram

2009-06-25 @ 08:41:29
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Greta

Å men vad härligt att han ringde bara sådär, riktigt bra. hoppas nu att ni får en riktigt kanon sommar.

2009-06-26 @ 09:44:52
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: A-K

En sån underbar läkare! Har själv gjort 4 färskförsök ICSI innan vår lille mirakelkille kom, så jag har haft mycket mer vårdkontakter än jag nånsin kunnat önska mig... Man får spara de omtänksamma som guldkorn i minnet :-)

2009-09-02 @ 16:23:47

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback