Telefonsamtal

För ett tag sedan ringde de från min klinik. De började att gratulera mig till att jag är gravid. Jag förklarade då att jag är så orolig att det kan vara ett nytt missfall på gång. Men då sa hon att man kan blöda av så många andra anledningar utan att det behöver betyda att det är missfall.

Hon frågade om jag hade några symtom och det har jag väl egentligen inte, men om jag känner på brösten så är dem lite ömma, framför allt bröstvårtan... men annars så känner jag inget. Jag vet inte hur vanligt det är att man har en massa symtom när man är i vecka 5+0?

Nu kommer än till äckelvarning... då jag tar mina vagiatorer så märker jag att det tar stop nästan på en gång, är rätt så svälld där nere och det ömmar även lite grann... det här har jag kännt av i en vecka ungefär.
Är det nån som vet nåt om det här?

Nu väntar jag på att hon ska ringa upp mig igen då hon skulle prata med min favorit doktor om att jag vill fortsätta med vagiatorerna... Jag har även frågat om att få göra ett tidigare ultraljud men hon säger att det bara oroar mig mer om jag skulle göra ett nu då det inte går att se nåt... Hon säger att det enda man kan se är nåt grått... Ultraljudet kommer att bli om tre veckor ungefär. Jag frågade även om det inte gick att ta ett blodprov för att se om min HCG nivå stiger och även det skulle hon prata med doktorn om... så nu sitter jag här brevid telefonen och hoppas att de ska ringa upp snart :-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Tog du upp svullanden med henne? Jag läste om någon som hade blivit överstimulerad och hade sådär. Men annars vet jag inte vad det kan vara.



Sa hon att man ska känna symtom? Jag har ju inte heller några direkta som jag har kopplat ihop med graviditet men det verkar vara så för en del om man läser. Jag hade dock förväntat mig att man "kände" litegrann. Det enda onormala jag har känt är ett konstant tryck mot svanskotan och kramp i ben och fötter. Hoppas dom ringer snart igen!

2009-06-16 @ 18:25:18
Postat av: Jenny

Åh vad jag sitter här och hoppas att de ringt och sagt att blodprovet visar tydlig graviditet och att du får göra VUL i vecka 6 eller 7 åtminstone. Det fick jag göra och hjärtat syntes så fint.



KRAM

2009-06-16 @ 19:53:34
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se
Postat av: Lotta (Dimitra)

Känner definitivt igen det därmed att det tar stopp med vaggisarna. Så hade jag första IVF-försöket när det tog sig och höll i sig några veckor. Tappen sänks vid graviditet och blir gärna lite öm så det är den du stuttar mot. Har sett ett flertal På FL som upplevt samma :-)



Grattis till finfint plus!

2009-06-18 @ 14:58:04
URL: http://knyte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback