Lite bättre idag...

Idag känns det lite bättre. Igår hade jag och gubben en mysdag. När han kom hem från jobbet hade han varit och hyrt två filmer. Det blev Australia och Rallybrudar. Båda filmer var bra, men på hela olika sätt.

                      

Han hade även köpt coca-cola och en mjölkchokladkaka som jag bara har frossat i. Jag har inte druckit så mycket cola under ruvningen, jag har även undvikit att äta choklad så det kändes som en liten tröst att få äta det igår.

                
Efter att ha sätt filmerna så var badtunnan uppvärmd så då var det bara att gå och sätta sig i den ett tag och bara ta det lugnt och njuta av värmen. Det var hur skönt som helst. Precis vad min kropp behövde.
Tror att jag ska ta och gå och bada idag också. Just nu är det lite för varmt i vattnet, det är ungefär 41 grader och det ultimata är 38 grader. Så det blir nog att spola i lite kall vatten.

  

Som ni märker så känner jag mig lite bättre idag, jag ser inte lika svart på allt. Jag har försökt att ringa till min gynmottagning idag för att berätta om vårat missfall. Men de hade inte öppet telefonväxeln den här veckan så jag får vänta tills nästa och prova då igen. Jag hade tänkt fråga dem lite grann om missfallsutredning. Som det känns nu så orkar jag inte gå igenom ett ivf försök till men när och om jag orkar det igen så vill jag att alla prover ska vara klara så att det bara är att köra på.
Jag har i alla fall fått en telefontid med min ivf läkare i slutet av augusti, då kanske jag känner mig mogen att prata med han om våran eventuella fortsättning.

Idag ska jag bara ta hand om mig själv. Först ska jag mysa på i badtunnan, sedan när gubben kommer hem från jobbet så har jag tid hos optikern för att kolla mina linser, det är väl inte det roligaste men det måste ju göras. Sen ska vi gå ut och äta mat på nåt gott ställe, det ska bli trevligt.

Kommentarer
Postat av: Greta

Det låter riktigt härligt att bada i tunna, har aldrig gjort det.

Härligt att du mår bättre.

Tack

2009-06-23 @ 10:22:03
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Lotta (Dimitra)

Det är bra att du tar hand om dig och att du har en man som är så gullig. Väl värt :-)



Ska bli intressant att läsa sen om vad de gör på en MF-utredning. Jag har verkligen dålig koll där.



<3

2009-06-23 @ 18:12:19
URL: http://knyte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback