Viktökning

Usch snart törs jag inte ställa mig på vågen nåt mer... nu har jag gått upp 2 kg på några dagar... det känns som att allt har hamnat på magen. Hur mycket vätska kan jag egentligen ha?
När jag berättade för mina föräldrar igår att jag hade vätska i buken så sa pappa att det syns ju att du har gått upp i vikt... Så nu kommer väl alla att börja spekulera om jag är gravid eller inte... Min syrra jobbade på mitt jobb igår och då bad jag henne att berätta att jag hade varit inlagde och att jag mest troligt har vätska i buken. Då kanske det minskar på skitsnacket där i alla fall...

På mina papper som jag fick i samband med återföringen så står det att man ska väga sig varje dag. Att hastig viktuppgång, andfåddhet, illamående och succesivt tilltagande bukbesvär (förstoppningskänsla) kan vara tecken på ett s.k överstimuleringssyndrom... Jag har ju haft många av de symtomerna, men det är inget jag har tänkt på... man tror att man blir expert efter några ivf behandligar och då inte läser igenom papprerna lika noga för man har ju läst dem tidigare...

Imorgon är det dags för nästa blodprov, är nervös för vad det ska visa. Idag kommer i alla fall gubben hem efter hans fiskeresa som inte alls blev som han hade tänkt.... Så det känns skönt att han följer med imorgon på blodprovet. Sen skulle en läkare ringa hem till mig och berätta hur värdet var... så imorgon får vi veta om den här graviditeten framskrider som den ska göra.

Kommentarer
Postat av: Greta

Fy vad tråkigt att du är överstimulerad, jag önskar för din skull att det inte är så allvarligt, och att du trots allt har haft en trevlig midsommar fast den kanske inte blev som du hade hoppast på.

Tackar allra ödmjukast att du har skänkt en tanke till min vardag, å vad skönt att din sambo kommer hem, det är inte så roligt att vara själv när livet är tungt.

Sköt om dig nu. :-)

2009-06-20 @ 10:10:23
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: sofie

Hej!

Tråkigt att du med blivit överstimulerad, men jag försökte se det som ett positivt tecken. Detta syndrom tilltar i och med att man är gravid, det var så jag tänkte vilket lättade lite.

Hoppas det går över snart för dig, och att ditt Beta Hcg ökar perfekt.

Ha det gott denna midsommarhelg!

Kram

2009-06-20 @ 17:39:30
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Sofie

Dom gjorde ett vul på mig, kunde inte se så mycket mer än hinnsäcken som hade börjat bildas, men dom tog även beta hcg 4 ggr, ungefär varannan dag för att kolla att allt stod rätt till.

Lycka till idag nu! Ska hålla tummar och tår för er!

Skönt att gubben din kom hem tidigare så han kan följa med dig.

Kram

2009-06-21 @ 09:47:53
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback