Morotskaka

Idag har jag bakat morotskaka, just nu är det min favorit, farligt god är den :-)



Morotskaka

4 ägg

3 dl socker

2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

4 dl vetemjöl

1 ½ dl olja

4 dl rivna morötter

1 tsk kanel

1 tsk kardemumma


Gör så här:

Sätt ugnen på 150 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt olja och rivna morötter. Häll smeten i smord och bröad form. Grädda i ugnen ca 40 minuter. Låt kakan svalna.

Vispa alla ingredienser till glasyren krämigt. Bred över kakan.


Glasyr

75 gram smör

150 gram philadelphia ost (naturell)

3,75 dl florsocker


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Jag älskar oxå morotskaka! Det va jättelängesen jag gjorde en dock, får ta o göra det en dag.

2009-03-10 @ 21:24:52
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Malin

hejsan! klickade in på din blogg för att jag såg din morotskaka!

Det låter gott så tänkte göra detta recept, undrar bara till hur många personer denna kakan är räknad till?

/Malin

2011-03-09 @ 17:25:26
URL: http://malinlinneakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback