Ruvare

När jag skrev tidigare idag så lät jag rätt så negativ, men jag kände mig så besviken. Hade ställt in mig på att få långtidsodla igen, men det blir inte alltid som man har tänkt sig.

Klockan 11:00 så ringde doktorn till mig och sa att av mina 10 ägg så hade 8 stycken befruktat sig normalt medans 1 ägg hade befruktas med två spermier så det fick dem kasta bort.

Då tyckte jag att 8 ägg, då borde man väl kunna långtidsodla, men doktorn tyckte att de hade bättre förutsättning i mig. Så nu ruvare jag på två stycken jätte fina 4 celliga embryon. De övriga 6 stycken skulle de fortsätta att odla och se om det blev blastocyter av dem. Så det får jag veta nästa vecka.

Det blev en stressig resa till kliniken då de ringde 3 timmar innan vi skulle vara där och det tar ungefär 3 timmar att köra dit. Vi hann dit med bara några minuters försening så det gick bra. Jo förresten gubben körde för fort så att en kamera blixtrade till, så nu är det väl bara att vänta på bötern... suck kändes lite onödigt, men det är ju inget att göra nåt åt!

Jag har fortfarnde ont i magen, riktigt jobbigt när man ska ställa och sätta sig ner, framför allt i och ur bilar... Är inte så säker på att jag kommer att orka jobba fredag och lördag natt, men det återstår att se imorgon.

Nu ska jag gå och sova som en lycklig ruvare :-)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Låter ju lite konstigt att de inte långtidsodlade alla först. Men nu e du iaf ruvare på 2st fina! Och sen fins det ju en god chans att det blir några blastisar av de andra.

Håller alla tummar o tår för er!

Kram Kurreburre

2009-05-29 @ 10:31:02
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grattis!! Har oxa hört att livmodern är det bästa stället för embryona att utveckals pa.



Att ni har 6 stycken kvar som langtidsodlas är ju jättebra! Förhoppningsvis sa far ni da til frysen som ni kan använda till syskonförsök :)



Lycka till!! Jag haller tummarna.

2009-05-29 @ 10:55:07
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: helena

usch va tråkigt med böter. Vi fick en jäkla parkeringsböter precis när vi kom hem med. Måste betyda tur eller nått..=)

2009-05-30 @ 07:29:27
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback