Ultraljud

Idag har jag varit och gjort ett ultraljud för att se hur många äggblåsor jag har. Läkaren hittade 8 stycken i bra storlek, sen hade jag några mindre. Kände mig lite besviken när jag åkte därifrån, då jag brukar ha fler än så. Men nu får man tänka att jag gjorde ultraljudet två dagar tidigare än vad jag brukar göra så mycket kan hända på två dagar.

Nyss ringde min ivf klinik till mig och berättade att jag och gubben var välkomna dit på tisdag de 26:e för äggplock :-) Precis det datumet som jag trodde att det skulle bli!
Hon undrade om jag hade några frågor och då sa jag att jag hade blivit besviken över antalet äggblåsor och då sa hon att det inte är så många som har 8 äggblåsor i samma storlek som jag hade redan när jag bara har sprutat i 7 dagar, så jag hoppas att hon har rätt. Jag kan ju inte göra nåt åt mina äggblåsor, det blir så många som det blir... Hon sa även att läkaren har planerat att vi ska långtidsodla, men då behövs det minst 5 befruktade embryon på dag 2, så det är bara att hålla tummarna att allt går som planerat!
Jag ska fortsätta med 450 IE menopur, sista dagen för det är på lördag. På söndag sprayar jag som vanligt morgon och mitt på dagen, sedan kl 20:30 är det dags för ägglossningssprutan Ovitrell.

Nu är det alltså inte lång tid kvar :-)

Kommentarer
Postat av: Lila

Skönt att ha ett äggplockningsdatum. Förstår din känsla av besvikelse, men samtidigt kanske det är toppen.



Se på oss, 29 äggblåsor och de fick bara ut 6 ägg. Och anledningen var just att det var så många äggblåsor. Så det kanske bara är bra att det är 8 stabila äggblåsor.



Snacka om att jag blev besviken med 6 ägg från 29 äggblåsor.



Kramis L

2009-05-21 @ 11:16:37
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag tyker det låter toppenbra med 8 fina blåsor, så många har jag aldrig haft och lyckades ändå. Så chanserna är goda tror jag. Usch va klämkäckt det där lät, jag vet hur jobbigt det är med oron över att det inte ska funka. Men fler kan hinna mogna för dig tills det är dags för ÄP!



KRAM!

2009-05-21 @ 12:27:09
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback