Pysslat på ute

Dagen började med att gubben tjatade lite på mig att jag skulle göra mig iordning för att åka och handla (jag är lite seg på morgonen men det skyller jag på sprayet...)

När vi kom hem efter helghandlingen så var det underbart väder så vi började hålla på lite i trädgården. Håller på att anlägga en perennrabatt. Så när den var färdiggrävd så åkte vi iväg och köpte ett släpvagnslass med buskjord som man tydligen skulle ha till perenner.

Så nu är jorden på plats så nu väntar vi bara på blommorna, men det är lite för tidigt än. Vi ska sätta upp ett insynsskydd bakom våran grillplats som vi har på framsidan, men vi har inte riktigt kommit överrens om hur det ska se ut, så om ni har några idéer så tipsa gärna :-)

Så här ser det ut än så länge, det ska sättas dit mer stenar.



Vi har precis gjort en lite nyttigare smörgåstårta om man nu kan kalla smörgåstårta för nyttigt som min syster säger... Den ska vi i alla fall äta ikväll och fira att det är helg.

Här kommer en liten bild på den också


Kommentarer
Postat av: syster

mindre onyttig kallar jag de för :)

2009-05-08 @ 19:42:54
Postat av: syster

men den såg jäkla smarrig ut :)

2009-05-08 @ 19:43:33
Postat av: Sofie

å vilken härlig uteplats ni har. Det kommer nog att bli toppen med lite växter i den fina rabatten.

Hade ni nån rabatt där tidigare eller är det en helt ny??

Själv så vill jag gräva ut en rabatt och sätta lite nya perenna växter, och ta bort alla lökar som nu börjar vara så taniga och små.

Hur går det för dig med sprayningen? När var det du börjar med sprutorna?

Ha en bra helg!

kram Sofie

2009-05-09 @ 07:04:58
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Daniel

Så fint ni fixat det!



Kommer gärna dit å sola!

2009-05-09 @ 16:17:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback