Yin & Yang

Nu har jag precis ätit lite middag, blev senare än vanligt idag då jag har varit på akupunktur.
Idag så satt han nålar på ryggen och fötterna. Nu kommer jag inte att gå på nån fler behandling innan jag har gjort äggplock. Då ska jag göra en behandling mellan äggplocket och återföringen.

Jag fick ett tips idag av min akupunktör, det var att använda en vetekudde. Den ska vara ungefär 38 grader varm och ligga på magen i ca 10 minuter. Det ska jag göra några gånger i veckan. Allt för att värma nedre chi.

Vi pratade även om Yin och Yang. För att få harmoni i tillvaron så tillämpas YIN och YANG. När det uppstår balans mellan Yin och Yang bringar dessa välgång. När antingen Yin eller Yang energi dominerar uppstår en obalans som medför motgångar. Yin - Yang symboliserar många olika aspekter av vårt universum och har använts av kinesiska filosofer för att förklara människors känslor, karaktär, beteende.

Yin/Yang egenskaper
Yin är mörker / Yang är ljus
Yin är Kvinna / Yang är Man
Yin är passiv / Yang är Aktiv
Yin är Månen / Yang är Solen
Yin är Regnet / Yang är Solskenet
Yin är Udda tal / Yang är Jämna tal
Yin är Jorden / Yang är Himlen
Yin är Vattnet / Yang är Bergen
Yin är Vintern / Yang är Sommaren
Yin är Kyla / Yang är Värme
Yin är Tigern / Yang är Draken


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej

Tack för din kommentar, blir så glad av att hitta fler som befinner sig i IVF svängen.

Självklart får du länka till mig, får jag länka till dig??

Kommer att läsa igenom din blogg imorgon, har befunnit mig på djursjukhuset hela kvällen =(

Kram

2009-05-05 @ 23:49:30
URL: http://invitrofertilisation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback