1:a advent

Idag är det 1:a advent men det känns verkligen inte som att julen är på ingång. Snön lyser med sin frånvaro, idag har i alla fall kylan kommit hit upp. Nyss när jag kollade var det -13 grader. Det känns som att man ska frysa ihjäl när man är ute, det tar väl ett tag för kroppen att vänja sig vid såna här temperaturer. När det blir januari/februari så kommer jag att tycka att -13 grader är jätte varmt för då brukar vi ha -25 grader.

Jag har ju redan tagit fram mitt julpynt så idag har jag bara varit inne och haft en mysdag (läs bakisdag) då jag har läst en bok, sett på tv och pysslat lite grann.

Jag har gjort väggdekorationer till tvättstugan idag, jag blev så inspererad när jag var in och kollade i den här bloggen: http://spattanjansson.blogg.se/ Jag funderar lite om jag ska sätta strykhjärnssymbolen nedanför baljorna, men har inte bestämt mig än, måste fundera lite...



Kommentarer
Postat av: Lila

Hej hopp!

-15 grader...OJ. Här har vi runt + 5 hela tiden, rätt blött och mörkt. Men mig gör dig iförsig inget förutom att man hör alla andra ojja sig om hur trist väder vi har.



Önska också att vi kunde ha - grader så det kan bli lite snö snart.



Coolt med väggdekoren!

Kram Lila

2009-11-30 @ 12:03:32
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback