Halv gris

Igår om de sista glasblocken på plats så nu väntar vi på att det ska gå 24 timmar så att det får härda ordentligt. Sen blir det att foga och sätta nån slags list runt, hur den listen ska se ut har jag em bild på i huvudet, nu ska vi bara ge oss ut för att hitta nåt ställe som säljer såna. Har tidigare sett såna på coop bygg men när vi var in där och frågade så hade de slutat att sälja dem. Så jag hoppas att vi har bättre tur på nåt annat ställe...

Idag kommer det hem en halv gris hit som vi har beställt, eller inte vi utan jag kanke skulle skriva gubben. Känns som att det blir riktigt mycket kött, men det var rätt så billigt. 30 kr per kg skulle vi få betala, så det kommer nog att bli rätt så mycket fläskkött här framöver...

Om drygt 2 timmar ska jag åka iväg till systersonen och vara barnvakt åt han när hans föräldrar jobbar. Ska även sova där inatt för att passa han imorgon också. Vi kommer att få det riktigt mysigt tror jag :-)


Kommentarer
Postat av: Greta

Mmmm då har ni ochså julen räddad på grisfronten. =)

Det blir en hel del kött, det är bra pris, jag betalade samma för våran halva.

2009-11-12 @ 10:25:20
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback