Måndag morgon

God morgon!

Idag är det måndag igen och en ny arbetsvecka börja idag för mig. Jag går ut starkt den här veckan också med 3 nätter på raken. Men det ska nog gå bra. Första är ju alltid värst, de andra går som på band.

Jag ska snart iväg på ett möte med min gubbe, har lovat att vara hans stöd. Han ska träffa försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Det är ju så att vår kära regering har beslutat att alla som har varit sjukskrivna länge blir utförsäkrade den 2:a januari så då ska tydligen min man vara arbetslös. Arbetsförmedlingen i sin tur säger att min man inte har arbetsförmåga att vara arbetslös för han kan inte jobba, så det känns som att allt det här bli ett moment 22... Men jag hoppas så klart att vi ska bli lite klokare efter mötet idag.
Jag tycker ju att de borde gå att göra undantag på personer som verkligen har en skada/sjukdom som gör att de inte kan jobba.
De har även pratat om att han ska söka förtidspensionering en viss procent men det känns för tidigt än, han vill ju inget hellre än att få jobba. Jaja vi får hoppas att det går bra idag.

Igår kväll satt jag upp 2 nya tavlor på våran tavellist, blev riktigt nöjd med resultatet.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas mötet gick bra idag. Dessa knäppa regler som gör mer skada än nytta för människor.



Kram!

2009-11-30 @ 20:01:34
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: C

Jättefina tavlor. Jag fick genast lite ideer :) Har velat ha såna där väggord men jag får inte klistra upp något för M för han tror att jag ska förstöra tapeterna men sånadär tavlor är ju perfekt.

2009-12-01 @ 09:19:26
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Men jisses så sjukt detta system är egentligen! Jag blir helt matt. Sverige är inte så präktigt som alla tror. Det finns stora brister. Jag HOPPAS verkligen mötet går bra! Håller tummarna. Kram Emmy

2009-12-01 @ 15:29:05
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Plusresan

Jättefina tavlor! =) Man blir verkligen hoppfull och varm i kroppen av att titta på dem.



Kram på dig!

2009-12-02 @ 10:47:31
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback