Busigt höstväder

Idag har vi verkligen ett höstväder här, det blåser och känns verkligen kallt. Har nyss kommit in efter en promenad med min hund och jag ångrar att jag inte hade satt på mig vantarna...

Snart ska jag åka iväg och hälsa på en tjej som jag gick gymnasiet med. Har inte träffat henne på några år så det sa bli riktigt trevligt.

Jag har förresten ökat upp min Duroferon (järntabletterna) dos till 2 tabletter om dagen. Jag har snart slut tabletter så när jag åker till apoteket nästa gång ska jag kolla om det finns nån annan sort som innehåller mer järn eller om nästa steg är receptbelagt. 

Imorgon är mitt mål att försöka få tag i min läkare så jag får höra lite med henne om mina provsvar, men det brukar vara nästan omöjligt att få prata med läkaren, men jag ska försöka i alla fall :-) 


Kommentarer
Postat av: Carro

Undra om jag också ska öka upp till två tabletter. Känns så tanigt med en tablett. Förstår inte varför man itne får det på recept. Blir ju billigare för oss då. Omeprazol och alvedon brukar dom ju tex skriva ut på recept fast det går att köpa receptfritt. Det är ju ändå på ordination vi tar järntabletter.

2009-10-04 @ 11:29:23
URL: http://densomvantar.blogspot.com
Postat av: carrooo

Dom verkar inte räkna med arbetstid som inte är schemalagd om jag har förstått det rätt. Är bara schemalagd på 55% resten är extra. Det är ju surt om inte extrajobb ska räknas med :( Men jag hoppas innerligt att jag har missförstått reglerna.

2009-10-04 @ 19:07:44
Postat av: Lila

Hej! Ja, nu är det verkligen höst på riktigt:)



Du, jag fick en fråga gällande tåget, var det var köpt. Kunde inte svara på frågan eftersom skruttan hade fått det i present för några år sedan. Jag lovade att kolla upp varifrån tåget kommer. Kanske du kan hjälpa mig?! OM du kommer ihåg....:)



Vi är tre syskon med 3-4 år mellanrum. Jag är yngst och hade försökt få barn i 4.5 år, äldsta syrran hade haft "oskyddat" sex i ca 2.5 år, medan mellansyrran slutade med p-piller månaden innan hon blev gravid.



Vi blev gravida allihop i stort sätt samtidigt. Äldsta födde den 4 sept, jag 3 oktober och mellansyrran 4 oktober. Så våra föräldrar blev mormor och morfar 3 ggr i loppet av en månad. Det var deras första barnbarn......Många tror att vi har synkat detta, men dem ska bara veta vilka problem som låg i bakgrunden:)



Kram Carro

(jag har en "nyhet" på min blogg....kika gärna in där).

2009-10-05 @ 09:52:09
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Lila

Hej, det var första månaden som vi sa att vi skulle ju kunna försöka pricka in ÄL nu, och så vips så lyckades det.



Men om jag ska vara ärlig så tror jag bara att vi hade en JÄKLA tur, att det skulle liksom bara ske. För jag har svårt att se att vi, med vår erfarenhet bara skulle lyckas sådär bara för att vi själva ville.....



Eller så vill bara gud att det är vår tur nu.....



Jag vet inte vad jag ska tro, för det är så svårt att få in i huvudet. Kollade på Bf som i sådantfall skulle bli den 8 juni. Det är så overkligt. Kanske måste jag testa igen.



Kör gärnet, det funkade ju för oss så varför inte för er:).



Kram Lila

2009-10-05 @ 11:48:32
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback