I städartaget

Idag är jag i städartaget, det märks verkligen att vi har varit sjuka här hemma. I vanliga fall dammsuger vi här hemma varje dag eller åtminstonde varannan, det är man nästan tvungen att göra om man har 3 stycken fyrfotade djur som älskar att springa in och ut.

Men nu var det ett tag sedan det blev städat här, måste erkänna att varken jag eller gubben har haft någon ork eller lust för den sakens skull att städa, men idag så har jag en massa energi så det känns bra.

Sängarna är nybäddade och tvättmaskinen går i högvarv nu.

Veden har jag burit in och fyllt vedbänken med.

Nu ska jag ta en liten välbehövlig pause här hemma, för nu har jag nog gjort klart allt jag hade tänkt att göra idag och klockan är bara 10:15 ;-)

Lite senare idag ska jag åka till mina föräldrar, jag ska sova där inatt då pappa fyller år imorgon. Hade tänkt att hjälpa till med de sista förberedelserna inför kalaset/festen imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback