Vintertid

Jag hoppas att ni har kommit ihåg att ställa om klockorna inatt, för nu är det vintertid.
Pratade nyss med min mormor och hon hade missat eller i alla fall tjorvat till det där med klockan igår kväll, så imorse så skulle hon ha tvättstugan kl 07 men istället var hon och tvättade klockan 6, tycker synd om hennes grannar som kanske hade velat sova ut ;-)


Bild lånad från www.google.se

Jag undrar varför man egentligen ska ställa om klockan, varför kan vi inte ha samma tid året om, alltså att vi hoppar över sommar- och vintertid helt och hållet?



Kommentarer
Postat av: Alice

Jodå vi kom ihåg tidsändringen. Jag vaknade redan 07.16 vintertid imorse, brukade ju vakna runt 08 med sommartiden. Hoppas du är på bättringsvägen, det är så trist att vara sjuk. Vi såg också Benjamin Button häromdagen, helt fantastisk film!

2009-10-25 @ 16:30:55
URL: http://alice-ivf.blogspot.com
Postat av: Plusresan

Jodå, jag kom också ihåg tidsomställningen. Den gjorde att jag fick vänta en extra timme på att få reda på om det blev något ET eller inte. Jäkla dag att ställa om klockan på....

2009-10-25 @ 22:37:28
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback