Läkarbesök

Dagen började med att jag hade tid för provtagning. Den här gången tog de bara 5 rör blod av mig, kändes verkligen lite om man jämnför med förra gången...
Frågade vad det var för prover som de tog och fick då veta att det var koagulationsprover, de skulle även kolla järnstatusen och blodvärdet.

Sedan var det dags för mig att gå in till doktorn, där pratade hon lite om mina provsvar och så skrev hon ut Levaxin 50 mg, så idag har jag tagit första tabletten. Nya prover ska sen tas den 1:a oktober för att se om mitt värde har ändras nåt. Hon trodde att jag skulle få justera dosen lite grann sen, men vi skulle börja så här i alla fall.

Jag har även börjat att äta järntabletter idag, Duroferon 100 mg. Jag ska ta 2 tabletter om dagen, morgon och kväll.

Jag ska även fortsätta att äta mitt val kvinna 1 tablett om dagen.

Det jobbiga för mig blir nu hur jag ska lägga upp min medicin tagning. Levaxinet kommer jag att ta först, det får inte tas tillsammans med kalciumprodukter. Sedan får jag inte ta järntabletterna förrän minst 2 timmar efteråt. Så jag tror att jag först tar Levaxinet, sedan väntar jag två timmar och äter då frukost och tar samtidigt järntabletterna och mitt val kvinna. Jag säger bara att det är tur att jag har dosett för annars hade jag nog tjorvat till det här...


Kommentarer
Postat av: rockygirl

oj, ja det va några stycken tabletter du ska ta. Inte det lättaste att hålla koll på. =) Men det kommer du klara galant! kram

2009-09-17 @ 18:39:00
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Greta

Vad roligt att läsa att du e på gång nu.

2009-09-17 @ 20:00:49
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Anonym

På fredag nästa vecka är det dags för rutinultrat. Känns som att det är såå länge dit och väldigt sent jämnför med andra.

Hojja visst är det jobbigt när man inte får ta alla mediciner i samma svep! Jag fick inte veta detdär med kalciumprodukter och levaxin förrens något år sedan och då har jag ändå käkat dom i näsan 10 år :) Informativa läkare och apotekspersonal ;)

2009-09-17 @ 20:06:56
URL: http://densomvantar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback