Minns tillbaka

Vi började med behandligen inför vårat första ivf försök i december 2006. Ett tag innan det bstämde vi att det var dags att berätta för våra närmaste om vad vi går igenom.

Jag kände att det skulle bli för jobbigt att berätta för våra familjer så gubben fick det uppdraget. Sen när allt var sagt och han hade berättat om våran kamp så var det lättare för mig att prata om det.
Förstår inte varför vi inte berättade det tidigare, för vi hade kämpat själva i 5 år. Vi tycker att allt blev så mycket enklare när familjerna fick veta, det är ju inte så lätt att förklara varför man blir helt anorlunda av alla hormoner.

Varför skriver jag då det här, det är för att alla ni kanske inte har berättat om eran kamp, jag kan varmt rekomendera er. Vi har fått så mycket stöd och axlar att gråta över.
Nu vet våra närmaste och vi slipper kommentarer som när ska ni skaffa barn då? Jag vill ha barnbarn mm...

Alla är vi olika men för oss blev det här jätte bra.

Än har vi inte lyckas hela vägen men vi ger inte upp. Nån gång (kanske nästa) är det väl ändå våran tur att få behålla pyret och vara gravid i si så där 9 månader...

Kommentarer
Postat av: rockygirl

ja, det e den stående frågan ifrån många..vill inte ni ha barn..eller nu börjar det ju bli dax att skaffa barn..lika tråkigt varje gång att höra..Men snart kommer det bli vår tur eller hur? Det bara måste bli det! kram på dej!

2009-09-15 @ 18:56:51
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Jenny

Håller med dig. Skulle inte klara mig utan alla nära och kära runt mig. Känns otroligt bra att alla vet. Ett enormt stöd som jag aldrig skulle vilja vara utan.



Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du äntligen ska få bli gravid.



Många kramar!

2009-09-15 @ 20:01:24
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Sara

Jag håller också med. Jag hade sån jäkla ångest innan och när jag skulle berätta, men det var såååå skönt när det var gjort. Och stödet man har nu är ju ovärderligt!



Ha en bra dag!

Kram

2009-09-16 @ 07:54:08
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback