Kläder

Promenaden inatt i leran gick mot förmodan bara bra. Men det är inte kul att vara mitt ute i skogen i kolsvart mörker och promenera.
Man tycker att man hör grenar så knäcker och hoppas för guds skull att det inte är nåt djur som kommer.

Nu är jag ledig några dagar så jag hoppas verkligen att vägen hinner fixas fram tills nästa arbetspass.

Sitter och tittar på min mage och blir lika förvånad varje dag hur fort den verkar växa. Är i vecka 13+5 idag. Livet känns verkligen på topp just nu. Känns som att den bästa tiden i mitt liv är nu.

Förresten, jag har börjat att få en smärta i höger skinka som strålar ut mot benet. Känner även av samma smärta men inte lika mycket på vänster sida. Förklarade för min kollega inatt hur det kändes och hon sa att precis så kändes hennes foglossning. Men är det inte för tidigt att få såna problem redan? Kände att så längre natten gick dessto ondare gjorde det för mig. I mitt jobb är det ut och in från bilen kanske 60 gånger på en natt, vet inte om det räcker så det kanske inte är så konstigt att jag har ont redan då. Vet nån vad man kan göra för att underlätta om det är foglossning, kanske någon övning så får det att bli bättre?

Idag ska jag försöka få ut resväskan ur förrådet och börja gå igenom min garderob för att se hur mina sommarkläder verkar. OM jag överhuvud taget har några kläder som jag kan packa ner till Turkiet som passar. Eller jag vet att jag har några klänningar som magen rymms i, men även brösten ska rymmas och inte "ramla" ut. Ja det här är mitt stora problem idag. Om jag inte har kläder så måste jag in till stan imorgon och shoppa loss ;)

Kommentarer
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Jag har med lite klädproblem, känner mig inte så stor men det märks på kläderna! fick ta en runda shopping igår men det blev mest underkläder och lite tunikor att gömma sig i ett tag ;-) vågade mig på att rensa ur alla kommande vår/sommarkläder i garderoben med idag som jag hoppas att jag inte kommer kunna ha framöver! Lycka till ifall det blir shopping :-)

2010-04-25 @ 14:43:07
URL: http://avlangtan.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Det är så kul att läsa din blogg och verkligen känna hur underbart du har det nu. Raka motsatsen mot det jobbiga filmklippet vi såg för inte allt för längesen.



Snart vecka 15 och RUL närmar sig med stormsteg. Spännande!



Angående foglossning är det aldrig för tidigt ;) Prata med din BM som kan slussa dig vidare till en sjukgymnast eller ha förslag på vad det annars kan vara. Foglossning är jobbigt så försök att inte gå med det obehandlat längre än nödvändigt. Din kropp ska hålla länge.



Vilket angenämt problem att shoppa kläder till semesterresan. Bilder önskas :D

2010-04-25 @ 15:27:48
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: Marina

Det där med smärta som strålar ut från skinkan ner i benet känner jag igen. Jag har varit orolig för "konstiga" smärtor eller vad man kan kalla det där "nere"...ringde barnmorskan & hon tyckte att det lät som foglossning. Det är normalt att det kommer nu.

Det finns tydligen ett bälte som man kan använda under magen som ska vara bra. Fråga din barnmorska om det. Dom säljer det på MVC...iallafall där jag går...



Hoppas du slipper allt för smärtsamma besvär.

2010-04-25 @ 16:51:57
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Mysigt att lilla magen bärjat växa! :)

O det låter osm foglossning...om det inte är ischias?

Det hade jag från början o det gjorde mest ont när jag låg o satt ner...

Kram

2010-04-25 @ 19:36:55
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag fick foglossning redan i vecka 7, kände kring svanskotan. Sen när jag blev tyngre gjorde det ont framtill (har fortfarande lite ont när jag går långa promenader).



Ger samma råd som Lotta ovan, ta hjälp av din BM för att hitta en sjukgymnast (som jobbar med just gravida). Det gjorde jag och det hjälpte. Jag fick akupuktur samt ett träningsprogram.



Bältet kan vara bra beroende på vart smärtna är. För mig tex skulle det inte vara bra med bälte, så kolla som sagt med sjukgymnast.



Ett vardagligt tips, ta lite kortare steg när du går:o)



KRAM!

2010-04-25 @ 20:58:58
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Tack!



Låter som foglossning du har. Fick det TIDIGT och usch och fy för det. Hoppas du slipper lindrigt undan.

2010-04-26 @ 11:45:28
URL: http://tomfamn.blogspot.com/
Postat av: c

Bassängträning! Jag ringde till CityRehab och fick komma inom några dagar till en sjukgymnst. Fick massage, sånt där foglossningsbälte samt bassängträning.

2010-04-26 @ 11:57:15
URL: http://www.densomvantar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback