Sovmorgon

Vilken natt vi har haft! Kvällen var lite små jobbig för gumman då hon bara ville vara i famnen och att vi var i rörelse med henne. Vid 00 ammade jag henne och då fick hon bajsa, efter det blev hon en helt "ny" tjej. Så efter det provade vi att gå och lägga oss igen och det fungerade.
Jag & Cornelia sov i sängen och J sov på soffan då han hade svårt att somna.

Cornelia som alltid brukar vakna vid 04-05 för att äta sov ända tills klockan 06 då hon ville ha lite mat. Då blev det blöjbyte och mat och sedan la vi oss igen för att sova. Jag vaknade vid 10 och tog då bort min arm som jag höll om Cornelia med, på en gång armen försvann så protesterade hon. Lillan verkar vilja känna mig hela tiden medans hon sover.

Igår kväll gjorde jag färdigt alla julkort så idag blir det en promenad till brevlådan för att få posta dem. Känns skönt att de är klara.
Mitt nästa lilla projekt jag ska pyssla med blir att sätta in alla kort som vi har framkallat än så länge på Cornelia och skriva lite i hennes album.

Snart kommer farmor och farfar hit för att mysa lite med gumman.

Ikväll kommer jag att sitta bänkad framför nyheterna på svt då de ska filma luciatåget och ljusmanifrestationen som patientföreningen Barnlängtan har planerat att genomföra i samband med att R.G Edwards (ivf uppehovsmannnen) ska få nobelpriset i medicin. 
Jag var riktigt sugen på att åka ner till Stockholm för att vara med på det här, men det känns att det är lite för långt att åka drygt 100 mil med Cornelia i bilen.
Men jag hoppas att det blir riktigt många som kommer att vara med på det här!


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag hade själv gärna varit där oxå! Men det känns inte ekonomiskt försvarbart för föreningens ekonomi. Men det känns verkligen som man missar något historiskt.

De flesta barnen som ska vara med i lussetåget e ganska små så de förstår inte så mycket, men tänk att berätta det för dem när dem blir tillräckligt stora för att förstå :)



Hälsa Cornelia!



Kram Cornelia

2010-12-07 @ 13:22:27
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: 08an

Låter som magknip som är vanligt m ersättning start. Man kan lättare bli förstoppad! Pröva Magmassage o miniformdroppar alt ge baby semp lemolac som är

mildare!

2010-12-07 @ 16:52:20
Postat av: Carolina

Ja, vissa nätter är sådär, men vi har nog bara haft 3.4 stycken med Lo. men dom hr sina små faser! skönt att ni fick sova på morgonen :)

2010-12-07 @ 18:21:49
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback