Orättvisor

Jag har tagit upp det tidigare och jag gör det nu igen, men jag kan inte garantera att det blir sista gången.

Det jag nu är irriterade på igen är orättvisorna inom ivf Sverige. Sitter och börjar tänka på det nu när det är dags för oss att betala för ett nytt frysförsök. 9000 kr bara så där, tänk så mycket roligare vi hade kunnat ha för de pengarna.
Vi hade tex kunnat köpa en ny ytterdörr som vi verkligen behöver, alltså 9000 kr är ju mer än en halv månadslön för mig.
Jaja nu ska jag sluta surra om det här, det är bara att betala och se glad ut.
Vi bor tyvärr i det snålaste landstinget, Norrbotten. Här får vi bara ett ivf försök och ett frysförsök och de försöken är gjorda för längesen...

Till nåt helt annat, igår när jag satt och stickade framför kaminen blev det en Åremössa till min svägerska. Om du är sugen på att sticka en sån själv så finns mönster till den här.

Idag är det dags för jobb igen, två nätter att jobba sen är jag ledig i en vecka. Blir en bra start på ruvningen.
Endast två dagar kvar nu tills det är dags för vårat frysförsök ;-)

Ett litet citat:
"The only people you need in your life are the ones that need you in theirs"

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja det är verkligen orättvist att det ska skilja så mycket beroende på vart man bor.

Vad kul att ni är på g igen:-) Håller tummarna stenhårt för er!!!

Kram och trevlig helg.

2010-02-05 @ 15:13:10
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Du måste gå med, om du inte redan e med, i patientföreningen Barnlängtan (fd Iris)! Tillsammans kan vi påverka, ju fler vi e som höjer våra röster desstu mer hörs vi. Om du redan e med så gör som jag, om du orkar o vill såklart, o bli en mer aktiv medlemm. Jag va på styrelsemötet i Sthlm i helgen. Jättetrevliga människor! Flera av dem e från dina trakter. Och det finns tom lokalföreningar där vilket det inte gör i södra Sverige.



Jag tror, eller jag vet, att du hade varit en toppen resurs!



Jag ska försöka driva orättvisfrågan att det kostar att gå den tvingande adoptionskursen, att viss kommuner betalar den åt folk men i andra inte och det skiljer jättemycket i pris från kommun till kommun. Från ett par hundra upp till 7000 kr per par. Helt horribelt!

2010-02-05 @ 17:14:14
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: *

Han har åtminstoen varit pigg i eftermiddag, maten går väl sisådär.



Såg tidigare att dom verkade ha höjt priserna igen i umeå. Skittrist:(



2 dgr kvar för er :) !! Eller 1 dag om man räknar optimistiskt.

2010-02-05 @ 20:24:57
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Helt vansinnigt att det inte är lika i hela landet!!!

2010-02-05 @ 20:52:23
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Nadja

hej...



Ja, det är så jävla orättvist att det inte är sant...hur kan det skilja mellan olika kommuner så? Vi bor alla faktikst i Sverige.....Tror jag?



JA, Hopp, Sara....Hopp, Det är det sista vi lämnar....

En vacker dag kommer du att se att allt ni fått kämpa för, ni kommer ha gjort det bättre för er men även för er andra...



Ge inte upp, nån rättvisa finns det i denna värld.....

2010-02-05 @ 21:24:00
Postat av: rockygirl

ohh, kan du sticka?! Jag är så sugen på att lär amig det. Finns så mkt fint man kan göra. Håller tummar och tår för er!!! Kommer gå jätte bra. Massa kramar!

2010-02-06 @ 07:57:46
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Fru barnlös

Håller med dig det är verkligen inte klokt att det inte är samma i hela Sverige.

2010-02-06 @ 08:59:07
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Greta

Håller med om orättvisorna, man blir bara så ilsken.

2010-02-06 @ 15:59:20
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback