Ruvardag 5

"Det finns en dag då man kan andas ut,
man slipper chefens tjat och kommer hem till slut.
Since i moved here, all i do is mysa mys (yes we do)
De är dags för fredagsmys
om det så är det sista jag gör

Snart är det fredagsmys
hoppas inte föräldrarna stör.
nu är det slut på veckan
de är dags för fredagsmys.
En soffa o ett ljus ett bord med massa gott
Man kopplar av ihop o mumsar i sig nåt

De är dags för fredagsmys
från kontor till amor
Snart är de fredagsmys
man drar till tjejen den bor
Nu är det slut på veckan
Det är dags för fredagsmyyyyyyyys

De är dags för fredagsmys
från direktör till charmör
Snart är de fredagsmys
Från vecko stress till glatt humör

Nu är de slut på veckan
De är dags för fredagsmyyyyyyyys"




Sitter här för mig själv framför datorn och har det riktigt mysigt, sjunger och känner att fredagsmyset börjar komma närmare ;)
Är det bara jag som har den här låten på huvudet?!

Idag åkte J iväg till fjällen med 3 grannar, de ska köra skoter och fiska. Så jag har hela huset för mig själv och det känns så lyxit.

Jag ska bara njuta ihelgen och göra saker som jag själv vill göra. Imorgon lutar det åt att gå på bio med mamma. Jag behöver ha små saker att göra så tiden går fortare för snart börjar de här sega dagarna att komma när man nästa räknar minuter tills man kommer till testdagen.
Jag börjar även bli sugen på en ikea tur så vi får se vad som händer imorgon, bio eller ikea eller kanske både och ;)

Har nyss kommit hem från bilbesiktningen. J tycker att det brukar gå bättre när jag besiktar bilarna så det är mitt jobb och bilen gick igenom utan anmärkning fast jag hade en trasig lampa ovanför registreringsskylten, men jag är ju så trevlig så det var väl därför han missade det ;)

Ser på rubriken att jag har döpt det här inlägget till ruvardag 5 och då kanske jag skulle skriva nåt om den här dagen.
Min bröst har börjat att ömma, men jag ska väl inte ta ut nåt i förskott bara för det. Jag får även springa oftare på toa, är jämnt kissnödig känns det som.
Nu vet jag inte om jag inbillar mig det här, kan man verkligen känna av nåt på ruvardag 5, känns lite väl tidigt.

Hur tidigt har ni märkt av att ni har varit gravida?
Jag minns inte att jag fick springa så här mycket på toa efter de andra försöken.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är på dag 15, så jag hoppas det blir utslag under helgen...

2010-02-12 @ 14:55:12
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Fru barnlös

Ha en mysig fredagskväll och helg.

2010-02-12 @ 17:00:41
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Minns inte riktigt så jag gick tillbaka i min blogg och läste om mina ruvardagar (fan va bra det är med blogg:o)



På ruvardag 5 kände jag molande i magen och var ofantligt trött.



Kände mer molande värk dag 6 och var supernojjig.



På ruvardag 8 hade jag färgade flytningar och trodde allt var kört.



Frå mitten av ruvartiden hade jag jätteont i brösten på nätterna.



Runt ruvardag 12 och 13 ( ett par dagar innan testdagen) kände jag på mig att jag var gravid.



Ååååhhh vad jag hoppas att du är gravid, det är ju nu ungefär som embryot fäster hos dig.



Många kramar!!



2010-02-12 @ 18:54:50
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Anonym

Jag testade plus på ruvardag 11.

2010-02-12 @ 19:01:26
Postat av: Greta

Hoppas hoppas, verkligen att det lyckas.



Tack för din kommentar, snälla du.

2010-02-12 @ 20:30:16
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback