2010

1:a januari 2010. Vad det känns konstigt att skriva 2010.

Jag hoppas att ni har haft en riktigt bra nyårsafton.

Jag och gubben var hemma och fick besök av våran "pojk" som är en kille i samma ålder som oss. Han firade i alla fall nyår med oss. Vi åt och drack gott, spelade kort och spel. Sedan närmare 12 -slaget så gick vi över till våra grannar där det smälldes raketer, drack skumpa och åt gott.

Vårat år slutade i en mycket trevlig kväll. Nu hoppas jag ju såklart att det här året, 2010 (måste träna att skriva det) ska bli vårat år. Där tårar ska bytas mot glädje.
Jag önskar så att vi ska få uppleva att vi lyckas, att vi får ett plus på stickan som sen visar ett pickande hjärta på ultraljudet och sen resulterar i en bebis. Det är mina önskningar för det här året.

Som ni vet håller jag på att kämpa med att gå ner i vikt, jag vill ha bort det jag har gått upp under alla hormonbehandlingarna som vi har gjort. Har varit inne på att göra ett nytt frysförsök efter jul nån gång, men jag tror att jag vill gå ner mer i vikt innan vi börjar med det.

Så därför har jag funderat lite på om jag skulle kolla med läkarna om vi skulle kunna få prova hormoninjektioner och sen ta en ägglossningsspruta och efter det göra barn på "vanlig" väg här hemma.
 
Jag har provat det här förut men då fungerade det inte, men det tror jag kan ha att göra med att jag då fick Puregon injektioner, den här gången skulle jag vilja ha Menopur. För vid alla försök med Menopur har jag blivit gravid.
Jag känner i alla fall att det här kan vara värt att prova en gång. Jag hoppas bara att läkarna håller med mig.

Nu är ju också frågan vilken av läkarna jag ska kontakta för att fråga om det här, om det är läkarna på ivf kliniken eller mina gynläkare här hemma? När jag gjorde injektionerna förra gången så var det sjukhuset här i stan som hade hand om mig, men nu är jag ju en "privat" patient så då kanske det inte är samma sak?



Kommentarer
Postat av: C

Låter ju faktiskt som en bra idag att pröva igen fast denna gång med Menopur. Jag hade nog kontaktat privatgyn här hemma.

2010-01-02 @ 11:40:14
URL: http://densomvantar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback