Brrr

Tack för alla kommentarer om den nya designen på bloggen, alltid kul att höra vad ni tycker.

Årets första natt gick bra, men jag har frysit. Det är kallt här uppe nu. Eller egentligen är det väl inte speciellt kallt för att vara januari men jag fryser i alla fall -22 grader står mätaren på nu...

Igår var det ju måndag och då borde jag ha skrivit nåt om hur det går med min viktminskning. Men det har inte gått så bra under julen. Istället för att stanna på vikten som jag låg på innan jul så har jag gått upp lite grann.
Så nu är det skärpning för fröken Sara som gäller. LCHF mat, cykling på en motionscykel som jag har lånat hem från mormor. Nu gäller det att sätta fart. Vill ju nå mitt mål!

Även gubben har fått ett ryck nu, så han kommer också att äta samma mat som mig och kämpa på. Det måste ju gå lättare när man är två än när man försöker själv.

Nån mer som är sugen på att börja nya året med att kämpa mot några extra kg som ska bort?


Kommentarer
Postat av: Greta

Oooj så fin din blogg blev, riktigt bra. JAg skulle behöva haka på i vikt minskningen. Har du någon reseptbok du följer, eller hur gör du.

2010-01-05 @ 21:18:53
URL: http://morgonstund.bloggsida .se
Postat av: Fru barnlös

Det är alltid lättare när man är två som kämpar mot samma mål-

2010-01-06 @ 09:22:28
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag blev faktiskt inspirerad av dig att ha ett visst mål. Bestämma ett datum och vilken vikt man vill ligga på då. Berättade för Magnus och vi ska också sätta igång med LCHF och träning och sätta upp ett mål vid ett datum längre fram (inte bestämt vilket än). Magnus jobbar mycket men vi ska sätta igång nu i januari. Svårt med promenader för mig nu när det är så kallt, vill inte ta ut Elvin då.



Kram!

2010-01-06 @ 21:38:04
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Både jag o mannen borde sätta fart, men det dröjer nog en vecka till. Sen ska jag ta tag i det, fast jag kan inte va utan pasta o potatis så det får nog bli viktväktarna. Sen ska jag kanske ta tag i o köpa ett träningskort på samma gym som mannen har. Som du däger e man två så borde det gå lättare :-)



KRam!

2010-01-09 @ 22:37:34
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback