Funderingar

Igår när J kom hem från jobbet hade han varit och hyrt filmer, det var inte bara en eller två utan det var 8 stycken. Idag är det verkligen film väder, det blåser och snöar för fullt nu. SMHI har gått ut med en klass 2 varning så man borde stanna inne idag.

Just det, jag har ju glömt bort att skriva att igår ringde de äntligen från stället där jag ska göra ultraljudet på fredag och gav mig en tid. Så nu känner jag mig lugn i alla fall för tillfället. Sen kommer jag självklart att vara nervös när det väl är dags för ultraljudet, för tänk om inte slemhinnan är nog tjock. Efter det kommer nästa orosmoment, det är att jag ska få stegring på ägglossningstesterna. Det är mycket nu på en gång.
Jag frågade även sköterskan om jag fick lämna blodprov när jag kom på fredag och då sa hon att jag måste fråga doktorn om det, så än vet jag inte om jag får lämna blodprov.

Jag kan inte låta bli att tänka om kanske 1,5 vecka så är jag ruvare, så underbart det ska bli. Men samtidigt är jag så rädd. Tänk om vi får ett plus på testet, kommer jag då att kunna njuta av att jag är gravid eller kommer jag bara att tänka på missfall då? Jag hoppas så klart att jag kommer att kunna njuta av det men det är inte säkert efter 3 missfall på raken. Det är jobbigt för alla och tar på krafterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback