Matlagning

Jag tänkte att jag skulle börja berätta om gårdagen först. Vi hade bestämt med syrran och hennes sambo att vi skulle äta middag ihop innan vi skulle på bio.
Så jag gjorde en god sallad och J (min gubbe) gjorde en toast med norsk kungskrabba, skagenröra, sallad och rödlök på. Den blev jätte god.
Syrran hade gjort två olika pastagratänger. Så det blev en riktigt god söndagsmiddag.


Så här ser kungskrabban ut innan man har kokat den


Här har vi kokat kungskrabban med dill.

Efter maten så var det dags för bio, Luftslottet som sprängdes. Jag hade höga förväntningar på filmen och den var lika bra som jag hoppades att den skulle vara. Så om ni inte har sett den så kan jag verkligen rekomendera den.

Idag har jag följt med J till arbetsförmedlingen på ett informationsmöte för alla som har blivit utförsäkrade från försäkringskassan. Jag kan säga så mycket att det var ett livat möte. Många människor som var irriterade på det här nya systemet. Men det är ju inte arbetsförmedlingens fel.
Hur som helst så fick vi lite mer information om vissa papper som måste fyllas i och det viktigaste av allt, att lönen skulle komma som vanligt i slutet av månaden ;-)

Sen har jag inte hunnit göra så mycket mer, vilat en stund då jag ska ut och jobba inatt. Det här blir årets första natt, jippi...

Kommentarer
Postat av: Syster

Rättelse: J skalade krabban och gav mig ett fat, JAG gjorde toasten ;) puss

2010-01-04 @ 20:37:55

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback