Ny trimester

Börjar det här inlägget med att hälsa 3:e trimestern välkommen till mitt liv. Känns helt underbart att jag nu har gjort 2/3 av graviditeten.
Så här ser det ut när jag går in på min sida på familjeliv:

Min graviditet - BF Tis 26 okt 2010

Din graviditet startade Ons 20 jan 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 3 feb 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 188 av 280. (67,1%).

 
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 5 fulla dagar (v26+5).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 26 okt 2010
Du har 92 dagar kvar till beräknad förlossning.


Nyss åkte J iväg för att hälsa på sina föräldrar, jag skickade med hunden med han så nu ska jag ta itu med huset. Känns som att vi har fått extra husdjur här hemma, de kallas får råttor -dammråttor... Under sommaren tycker jag i alla fall att man blir mer slö och städar inte så ofta, men idag ska det bli ändring på det. Har fått nåt ryck att det ska glänsa här när jag är klar. Har till och med drömt om att jag städar inatt ;)

Kommentarer
Postat av: Greta

Det kan få vara lite damm i hörnen, ingen har dött av det än så länge.



Norge var helt klart värt sin upplevelse, att man inte tagit sig tid att åka dit för att se landet tidigare.

Önskar dig en fin städ dag.



Grattis till din nya trimester, inte så länge kvar nu spännande.

2010-07-26 @ 11:24:44
URL: http://torparfru.blogspot.com
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hejja Sara! Tiden går och snart är du i mål. Underbart!

2010-07-26 @ 19:33:01
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha...du om du till och med drömt om det är det nog dax att du städar :-)

Ibland kan det faktikst vara ett skönt avbrott att vara inne och fixa iallfall om det har varit mycket ute-tid i fint väder!



Tänk du är redan i vecka 27..känns som det typ var igår du skrev att du var gravid :-)



Själv sprayar jag syrinela för fullt. 3 augusti är det dax för Gonal-F start och sen är det VUL 10 augusti....

Hoppas på 3 gången gilt!



Ha det bra! Kram

2010-07-27 @ 09:00:31
Postat av: Carolina

stort grattis tjejen =)

skulel ni göra 3D-UL sen? =)

2010-07-27 @ 10:48:37
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Turbolina

3:e trimestern! :-) Vad fort det går, är ju inte alls långt kvar nu! Fortsätt njuta av sommaren och strunta i dammråttorna. Rätt vad det är har du nåt litet pyre som kryper runt och nosar i alla hörn och akta dig vad du kommer att få städa då ;-) Där är jag just nu, städar typ varje dag och ändå hittar lillkillen alltid nåt damm. Massa kramar, Turbo

2010-07-27 @ 20:35:27
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback