Midsommar

Igår var det ett helt perfekt midsommar väder, kunde ha på mig klänning hela kvällen utan att frysa. Däremot så blev jag rätt så myggbiten på kvällssidan, vet inte om myggen gillar mig extremt mycket nu eller vad det är ;)

Vi började midsommarafton med att gå på ett ställe där vi hade picknick, sen åkte jag och systersonen häst med vagn där, vet inte om det var jag eller han som tyckte att det var roligast ;) Hur som helst så hade vi sån tur att det blev punktering på vagnen så vi fick åka om våran tur.

Sen var vi hos mina föräldrar där vi grillade kött, med potatisgratäng och till efterrätt blev det svenska jordgubbar med glass. Mycket lyckat kan jag säga. Jag orkade tyvärr inte vara där hela kvällen, strax innan 20 var jag helt slut så då var det bara att skjutsa hem mormor och sen åka hem.
Det blev rätt så mycket att gå för mig igår så det var nog därför jag hade så ont.

Senare på kvällen fick vi ett samtal från svärmor då hon berättade att svärfar hade fått åka in till sjukhuset och var nu inlagd på hjärtintensvien. Han hade en puls på 240-280. I början av den är veckan så fick han bränna kärlen i hjärtat så de trodde att den operationen skulle hjälpa han, men tyvärr verkar inte det vara så. Han är inte ens 50 år än, så det är lite jobbigt när ens nära blir sjuka.
Både pappa och svärfar har problem med sina hjärtan.

Idag blir det en sväng förbi sjukhuset och hälsa på svärfar, sen blir det middag hos mina föräldrar igen. Idag ska vi äta midsommarbuffé, som i våran familj liknar julbordet. Vi brukar alltid äta det på midsommarafton men då det var meningen att min lillebror skulle jobba eftermiddag igår så valde vi att ta det idag istället.

Som ni märker så tänker jag mycket på mat nu för tidigt, tycker att jag är jämnt hungrig eller kanske skulle säga sugen på nåt nu. Jag har även börjat att få gå upp 2-3 gånger per natt för att kissa. Tror att pyret ligger och trycker mot urinblåsan.

Kommentarer
Postat av: Lila

Oh, så fin mage du hade i ditt tidigare inlägg. Blir riktigt avis:).



Kramis Lila

2010-06-26 @ 23:37:10
URL: http://minbloggvarl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback