Alltid ska det vara nåt

Har nyss vaknat efter nattens arbete, har egentligen sovit för lite men det rör sig för mycket tankar i huvudet på mig för att jag ska kunna sova. Det är bara en natt kvar nu, sen är jag ledig.

Som ni kanske kommer ihåg fyllde min pappa 50 år i höstas/vintras. I tisdags var han helt slut efter att ha jobbet så han och mamma bestämde sig för att åka in till sjukhuset då han har haft problem med hjärtflimmer tidigare. Väl där blev han påkopplad en hjärtmaskin som på en gång började pipa och ha sig. Hans vilopuls v ar på 160, i vanliga fall ligger han på 40.
De tog en massa prover och ville att han skulle bli kvar på sjukhuset över natten, men det fanns inga platser så de skrev ut han för att dagen efteråt komma tillbaka och bli nedsövd för att stanna hans hjärta och starta om det. Detta har han gjort en gång tidigare.
Läkarna gjorde allt detta och pappa fick komma hem, med normal hjärtrytm.

Igår var han ute och gick en kort promenad och blev helt slut av det, så det var sjukhuset igen. Så där är han nu inlagd och kommer att bli där till åtminstonde måndag.
De har gjort ett ekg som visade förändringar jämnfört med hans tidigare ekg:en. De funderar även på att göra en kärlkransröntgen.

Det är pga det här som mina tankar snurrar på för fullt. Min pappa är bara 50 år och som det känns nu så är han 70 år.
Ska hoppa in i kläderna och äta lite mat och sen blir det nog en tur till sjukhuset innan jobbet och kolla till "gubben". Vill se med mina egna ögon att allt är okej.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va tråkigt att höra om din pappa. Förstår att det kan vara svårt att sova då.

Hoppas han piggnar till snart. Alltid jobbigt att se någon nära vara sjuk :(

Men han blir säkert glad av ett besök av sin dotter! Kram

2010-03-27 @ 16:43:35
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hoppas din pappa piggar på sig. Snarast!

Kram

2010-03-27 @ 19:50:48
URL: http://tomfamn.blogspot.com/
Postat av: Greta

Å vet hur det känns, min far åkte in med hjärtinfarkt när han var runt 50. HAn går på medicin idag. hoppas allt är bra med din far och att de tar honom på allvar.



En annan fråga. Var gjodre ni eran utredning nu sist?, och hur gick ni tillväga? Måste man ha haft missfall innan? Eller kan man begära en utredning bara så man får veta hur det står till med alla hormoner och vitaminer i kroppen?

2010-03-28 @ 11:55:39
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback