Samtal till mvc

Idag har jag pratat med en riktigt gullig barnmorska på mödravårdcentralen. Kändes lite konstigt att jag av alla människor skulle ringa till mvc och be om att få en tid för inskrivning.

Barnmorskan frågade lite frågor som jag fick svara på. Hon kollade vad jag äter för mediciner och så, när jag sa att jag äter Levaxin så sa hon att då behövs mitt TSH värde kolla var 4-6:e vecka under hela graviditeten. Så skönt att hon förstod det.

Jag fick i alla fall tid för inskrivning onsdag den 24:e, då kommer jag att vara i vecka 9+1. Blodprover ska jag lämna dagen före. Nu börjar det hända lite saker.

Igår fick jag ett brev från våran ivf klinik där de gratulerade oss till ett lyckat ultraljud och så fick jag ett papper som ska fyllas i efter förlossningen. Min doktor hade även skrivit några rader till mig om mina mediciner. Han tyckte att jag skulle sluta med Pednisolon nu på söndag. Men det tycker jag är alldels för tidigt, har försökt leta runt på nätet och det verkar som de allra flesta tar det till vecka 12. Så jag ska maila till min doktor och be om att få ett svar på varför jag ska sluta redan på söndag.

Kommentarer
Postat av: Alice

Vad underbart att det gick bra på ultraljudet! Kram/A

2010-03-12 @ 00:44:29
URL: http://alice-ivf.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh stort grattis till graviditeten! Njut av den och ta hand om dig. Ska bli spännande att följa er här på bloggen. :)

2010-03-12 @ 09:30:27
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: ...

underbart , vad härligt att höra att allt ser bra ut =)

2010-03-15 @ 18:51:34
URL: http://skavilyckas.blogg.se/
Postat av: sandra

Hur länge åt du prednisolon och hur trappade du ner?

2011-12-14 @ 10:49:41

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback