400-600 %

Igår var det sista föräldrarutbildningen, då pratade vi om föräldrarskapet, ammning, tänder och sånt. Våran barnmorska berättade att kvinnans underliv byggs upp 400-600 % mer under graviditeten för att kroppen ska klara av en förlossning. Tycker att det lät riktigt häftigt.

Inatt har jag sovit ganska dåligt, har haft ont i benen. Men jag känner mig ändå utvilad nu när jag har klivit upp. Började den här dagen med att ta uti med en massa papper som skulle sorteras och in i olika pärmar. Förstår inte riktigt varför jag inte fixar det på en gång för det är ju inte så jobbigt, men men nu är det i alla fall klart vilket känns skönt.

Resten av den här dagen har jag inga planer för vilket känns riktigt skönt. Ska ta dagen som den kommer. Om jag orkar ska jag försöka gå ut på en liten promenad.

Idag är det exakt en vecka kvar tills pyret är beräknad att komma. Så om nån frågar nu hur länge som är kvar tills bebisen kommer kan man bara svara en vecka eller på tisdag!


Kommentarer
Postat av: Teres

Jag tror banne mig att du har en bebis i dina armar till helgen =)

Ni får nog före oss!

Fick bara den känslan idag!

Kramis

2010-10-19 @ 11:01:29
URL: http://familjonskas.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, så underbart mysigt med nedräkning :)

Känns som det var igår man själv var på föräldrautbildningen och allt kändes så hisnande och overkligt.

Och nu är det ens självklara naturliga vardag liksom, med amning, tandsprickning, sömnlösa nätter och allt... haha ;) men helt underbart också!

2010-10-19 @ 13:34:40
URL: http://trasslet.se
Postat av: Anna

Hoppas du får en härlig dag i bättre väder än Stockholm, här ösregnar det :/



Häftig känsla att säga att bebisen är beräknad till tisdag, väntar med spänning på när det är dags :)

2010-10-19 @ 15:07:24
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Carolina

mys med nedräkning. passa på och ät ordnetligt nu, vi gick ut och åt p ågrekiskt 5 dagar innan hon kom ju, och på natten startade värkarna. blir en mysig stund för er båda, och bra energi ;)



lät förvörigt helt sjukt det där med att underlivet byggs upp så pass, tänk om en annan kroppsdel/ muskel skulle göra det? haha ;) men kvinnokroppen är fantastisk, du kommer känna det ännu mer efter förlossningen! den är att lita på, jag litade 100 % till den hela tiden genom värkarbetet, å coolt!



kram :)

2010-10-19 @ 16:21:24
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback