Kyl och frys

Igår efter mycket om och men kom äntligen våran kyl och frys hit. Vi skulle egentligen ha fått dem redan förra fredagen men då blev det försenat och min älskade man tyckte inte att vi kunde hetsa upp oss på det så han sa lite små mesigt att det går bra att de kommer på onsdag istället. Jag gick i taket redan då kan jag säga, kanske kan skylla på gravidhormonerna ;)

I tisdags fick jag ett samtal från stället där vi hade köpt kylen och frysen och då säger dem att våra grejer har kommit, men att kylen är rostfri och frysen vit, men hallå tror de på fullaste allvar att nån vill ha en vit och en rostfri maskin?
Kan erkänna att jag då blev skogstokig, har nog aldrig svurit så mycket i telefon som jag gjorde då. Berättade för försäljaren att jag var höggravid och att vi måste hinna göra färdigt innan bebisen kommer. Jag krävde gratis utkörning och sa hur besviken jag var på dem. Utkörningen fick jag efter mitt raseriutbrott.

I onsdags så åkte vi i alla fall och skulle betala kylen och frysen och fick då en glad överraskning, de hade sänkt priset med 1000 kr för oss. 

Så kom då dagen igår när vi skulle få hem sakerna, en kille kommer och levererar åt oss och vi börjar på en gång att packa upp. Först kylen och sen kylen. Oj säger jag till J vi har fått två kylar. Nu hann jag inte bli irriterad utan nu skrattade jag bara. Fick ringa upp killen som fick vända bilen och komma tillbaka för att byta ut ena kylen och ge oss en frys istället. Undra vad den andra kunden tyckte om att få en kyl som redan var uppackad?!

Ja det här var våran resa hur det gick till för oss att äntligen få en ny kyl och frys. Trodde att det skulle vara enklarare när man väl har hittat ett märke man vill ha. Men vi har nog bara haft otur ;)

Idag är det lördag och då ska vi ta det lugnt och pyssla på här hemma först. Våran gamla kyl har vi tömt och rengjort, så snart är det frysens tur att få en genomgång.
Sen tror jag att vi måste ta en sväng till affärn för att handla lite helgmys. 
Middag behöver vi inte fundera på då vi har blivit bjudna till mina föräldrar på mat. Alltid lika trevligt att få äta borta.


 

Kommentarer
Postat av: Marre

Det är väl bra typiskt att när man köper sånt som man i vanliga fall inte köper så ska det strula. Maken & en arbetskamrat tog hem våra nya divan soffa ig¨år, efter ca 2 timmars kämpande för att få ihop den upptäckte vi ett fel som inte går att förbise...så det blir bara till att åka till butiken idag & ja...bråka. Jag är inte heller den lättaste att ha & göra med kan jag lova haha.



Kram!

2010-09-25 @ 12:54:02
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: Anna - Gravid ♥

Ja en himla trevlig dag har det varit!



Det hoppas jag din med varit! kramen!

2010-09-25 @ 21:50:53
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback