Svällda ben

Igår bytte jag plats på vårat köksbord och vitrinskåp och det känns som att hela rummet blev mycket större. När J kom hem efter sin fisketur så frågade jag vad han tyckte, han undrade då om vad... så han är väl som karlar är för det mesta, märker inte när man gör om ;)

Jag började att pyssla med ett lektäckte till pyret igår och idag har jag fortsatt med det. Svärmor och svärfar var här igår och då hade de tagit med sig deras symaskin som är så bra. Men idag vet jag inte riktigt hur jag lyckades men övertråden gick av och maskinen var för komplicerad för mig så jag kunde inte få till tråden. Så ikväll ska jag fortsätta med täcket.

Igår kväll när jag skulle släppa ut hunden så märker jag att jag inte får på mig mina foppatofflor, mina fötter är alldeles svällda.
Går in så att gubben får göra en kontroll av dem och den vänstra vaden är 3 cm mer svullen än höger. Ska det börja om igen nu, att jag sväller så mycket...
Idag är jag fortfarande svälld och skorna går inte riktigt på, men det är inte lika farligt som igår. Den vänstra foten och vaden är mer svälld.

Idag ska jag bara ta det lugnt här hemma, försöka ligga med fötterna i högläge.

Kommentarer
Postat av: carolina

usch vad obehagligt med svullnad :( hoppas den går ner!



svar: tack så mycket, hon är vårt lilla underverk, verkligen! hihi=)



kram!

2010-09-11 @ 13:28:18
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh va mycket kul det var att läsa ikapp. Minns också hur mysigt det var att tvätta och stryka kläderna i slutet av graviditeten. Kändes så overkligt att man stod där och pysslade till sitt barn.



Tycker det ser ut som att din mage sjunkigt. Det är verkligen nära nu:o))



Jobbigt med fötterna, men snart går det över;o)



Kram!!

2010-09-11 @ 14:01:58
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Anna

vilka "krämpor" man få stå ut med som gravid...men du jag antar att du faktikst har dom med glädje :)



själv längtar jag tills jag ska börja nedregleras nästa gång...nästa måndag ska jag ta första enanton depot sprutan...förhoppninsvi blir det bara en..ska på koll den 12 oktober och då vet jag om vi kan köra på eller om jag behöver nedregleras mer...hellre en månad till så att nästa försök blir LYSANDE!!!



ha en skön kväll



kram

2010-09-11 @ 19:00:03
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Svullna ben och fötter är ingen höjdare.. Har du testat stödstrumpor? De är underbara. De enda strumprona jag använder just nu.. :)

2010-09-12 @ 07:23:18
URL: http://jiovanna.blogg.se/
Postat av: tess

haha sådär är mange oxå..är det inte typiskt manligt kanske? ;P



Tack för fina gratulationer och kommentarer..jag vet att jag är sååå kass på att kommentera själv...men jag tänker på dig ofta....hur går det med grav? läser att du har svullna ben...låter jobbigt....kämpa på <3



händer annars då? har helgen varit lugn? jag komemr typ vila flera månader nu känns det som hehe..är lite slut efter alla förberedelser ;P



kramkram!!!!

2010-09-12 @ 11:53:27
URL: http://smultronpastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback