Bvc besök

Här har ni en trött Sara som sitter framför datorn. Jag jobbade nämligen igår natt, de hade kris med folk på mitt jobb och då ställde jag upp och jobbade. Alldeles frivilligt och det var hur kul som helst. Jag har saknat mitt jobb och mina underbara arbetskompisar (finns dock några undatag...) Hade en natt full med skratt och surr, tänk att jag tjänar pengar på det, självklart jobbade jag också.

Jag har bestämt mig för att ta nån extra natt då och då, bara för att kunna spara på föräldrarpenningsdagarna. Varje natt är 10 timmar och då har man ut kring 1000 kr efter skatt (kanske lite till), så det är riktigt bra.

Jag kom i säng vid 7 tiden och hann då bara sova till 9.30 då det var dags att kliva upp för att åka till bvc med Cornelia för hennes 5 månaders kontroll. När vi kom hem från bvc gick jag och la mig några timmar till för att orka med dagen.

Allt såg bara bra ut med tjejen och hon fick sina fina OK stämpel i rumpan. Nu väger min "lilla" tjej 8940 gram och är 67,5 cm lång. Hon ligger fortfarande 2 över i viktkurvan och 1 över i längdkurvan.
Efter mätning och vägning var det dags för 5 månaders vaccinet. Var väl inte det roligaste Cornelia har gjort, men det gick snabbt över.

Ikväll har vi haft en liten små gnällig tjej. Inte så konstigt egentligen om man tänker på att hon har fått vaccin plus att hon är rosslig och hostar, det sätter väl sina spår på lillgumman. Så hon har fått alvedon i förebyggande syfte.



Så här ser Cornelia ut då hon får äta mat ♥
 


Kommentarer
Postat av: Lotta

En av världens vackraste töser tror jag bestämt.



Bra att ni gav Alvedon i förebyggande syfte. Det gjorde inte vi och fick en helt hysterisk tjej som vi fick vålda i medicinen :'(

2011-04-14 @ 21:19:04
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vad roligt att hoppa in och jobba lite :) Hoppas att Cornelia är fit for fight idag och sov bort det onda från vaccinet inatt :)



Sv: Det enda som är "användbart" med massagen för vår del är den på magen, har man väntat på en "nummer två-blöja" så är det bara att massera henne på kvällen så får man resultat på morgonen ;) Många andra barn blir visst lugnare av massagen, för Astrid funkar det bäst att sitta i famnen när man ska varva ner :) Vet att det finns babymassage på Örnäset, antingen på VC eller på kyrkan..Har en kompis som gått där nämligen :)



Om du fick hem provtidningen från Baby/Föräldrar och barn i veckan så är hela magproceduren med på en affisch i mitten :) Exakt samma som vi gör! Om inte så kan jag ta med den till dig på måndag :)



Trevlig helg! Kram

2011-04-15 @ 09:01:45
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Så skönt att allt var bra med C, och bra med lite sparade dagar!



Vad äter hon på en dag Cornelia? och hur länge har hon ätit mat och så?

2011-04-15 @ 21:01:31
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback