Bättre och bättre

Vi börjar väl det här inlägget med Cornelias natt... Igår kväll somnade hon på ungefär 20 minuter i hennes egen säng i hennes eget rum, jag låg i en säng brevid och läste i min bok. Sen har hon sovit hur bra som helst fram till 03:30 då hon vaknade för lite välling. Sen somnade den lilla fröken om till 6 då hon tyckte att det var dags att kliva upp.
Det känns så bra att det fungerar för henne att sova i eget rum, jag tror att vi alla sover så mycket bättre nu.

Sen när vi hade vaknat och gjort oss i ordning så var vi iväg till stan och slösade en massa pengar... Den här gången var det inte på kläder, utan nu blev det en ny bil.

Våran skoda octavia har tjorvat och åter tjorvat sen motorn havererade i julas. Trodde då att det skulle bli bra med en ny motor, men tänk så fel man kunde ha. Så nu hade vi två alternativ och det var att lägga ut ungefär 20000 kr på våran "skrothög" eller helt enkelt byta bil.
Så det blev en jättefin Audi A6 tdi. Vilken skillnad på bilarna, den gamla kändes som att man åkte en traktor. Nu kan jag till och med sitta i framsätet, förrut rymdes man inte där då bilbarnstolen stod i baksätet.




 

Nu ska jag sluta surra om våran bil, men ni förstår att jag är nöjd ;)

Jag har fått en fråga här i bloggen av sss som undrar hur jag får vattenstämplarna på mina bilder och då lägger jag först upp dem på min sida på familjeliv. Sen sparar jag dem bara på datorn efteråt och lägger upp dem här på bloggen som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Luiza

Jag förstår att du är nöjd, man kan inte vara annat med den bilen. Hade en själv för 2 år sedan, fast en årsmodell 2000, men den strulade så mycket och efter att ha lämnat in den på verkstad , och den ff inte var helt bra, trots massa utgifter, blev vi tvugna att sälja den pga ekonomiska skäl.

jag kan säga att jag bokstavligt talat grät, när jag såg de nya ägarna åka iväg med bilen...Så du kommer bli mer än nöjd med den blen.

Mitt hjärta slår ett extra slag när jag ser att du skaffat den fina bilen...vill också ha.



Skönt att det funkar för lilla fröken med sovandet =).



Ha en fin kväll.

Kramar

Postat av: Ida & Jouline

Va snygg den va. AVIS =P

Jag får nöja mig med min volvo V70 =P

2011-08-23 @ 19:59:42
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: Anna

:)

2011-08-23 @ 21:24:22
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Linda

Det tar sig ju med att sova i eget rum, gäller att vänja sig ju ;-)



Sicken fin bil ni skaffat er, skönt att kunna få plats där fram med - det saknar jag, i kombin är det för trångt. Funkar kortare sträckor men bekvämt är det inte. Så det är jag avis på!

2011-08-23 @ 21:36:20
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Greta

Dom är roliga bilar att köra. Jag provade en såndär 6 växlad nyare modellockdom är grymmt rolig att köra. Hade jag inte varit så snål hade jag nog ägt en ;p Hoppas att ni blir nöjd.

2011-08-23 @ 22:13:29
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback