Mer tänder

Igår tyckte jag då att det var dags för Cornelia att somna i sitt eget rum alldeles själv. Så hon fick först välling och sen sa jag god natt och gick in i vårat sovrum. När gumman upptäcker att jag är borta så börjar hon att gallskrika, så jag försökte ha is i magen och låta henne skrika. Men efter ett tag klarade jag inte av det längre så då gick jag in i hennes rum, gav tutten och la ner henne i sängen. 10 minuter senare så sov hon.

Hur jag gör ikväll återstår att se, men jag tippar på att jag kommer att ligga i hennes rum och vänta på att hon somnar.

Idag är J ledig så då har vi passat på att ranta runt lite grann. Vi har varit en snabbis till min syrra och hennes familj och lämnat Cornelias urväxta kläder till kusinen. Sen har vi även hunnit vara till svärmor och svärfar (farmor & farfar) och levererat lite svamp som J har plockat imorse.

Nyss sågade J ut några figurer som jag har ritat på träskivor, så nu ska de sandpappras och sen måste jag komma fram till vilken färg de ska bli. Så bilder kommer när allt är färdig om några veckor kanske ;)

Igår och idag har det varit riktigt härligt väder här uppe och då passar vi självklart på att vara ute. Så här glad var Cornelia igår då hon gungade.



Två nya tänder har den lilla fröken fått, så nu har hon 6 hela tänder varav 4 är i övre käken. 


 


Kommentarer
Postat av: Linda

Ha lite is i magen och gå ut ur rummet, jag ångrar inte en sekund att jag gjort så - klart han inte ska ligga o gråta sig till sömns utan man går in och "nattar om" och går ut igen. Man hör när det är gnäll/protest och när det är ledset.



Heja Cornelia med tänder! Här lyser bissingarna med sin frånvaro ;-)



Apropå lådorna till hyllan så är det inte dem jag tänkt köpa iallafall, jag är skeptisk mot dem då jag tycker dem har så hårda/vassa kanter.

2011-08-25 @ 20:34:00
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Marre

Men GUD VAD SÖT HON ÄR!

Åh gud villken godin=P Söt som socker.

Världsfin.

Åh jag får lust å krama henne=)



Kram kram & en kram till lilla söta fröken oxå=)



2011-08-25 @ 21:26:19
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Nöjd och glad liten tjej! :)



Jasså du har också varit ute i god tid. Vad blev det för overall då?



Visst är det bra när man kan ärva lite kläder sådär. Det brukar jag få göra efter min bästa väns son. Köpte en jättefint höst/vinterjacka från POP av henne, kanon! :)

2011-08-25 @ 23:02:25
URL: http://annacondas.wordpress.com
Postat av: Marie

Jag brukar natta så att vi äter välling i lillens rum, jag småpratar om dagen som har varit och när vällingen börjar ta slut övergår jag till vaggvisa. När vällingen är slut lägger jag han i sängen och går sjungande ut ur rummet och sätter mig i närheten. Hela tiden fortsätter jag sjunga så att han ska höra att jag fortfarande finns i närheten. Jag tror det fungerar rätt bra faktiskt.

2011-08-26 @ 09:46:54
Postat av: Vilda-Hilda

Men herre gud så go och söt lilla C är på bilden!! "Tant-mössan" var har du hittat den? Så bedårande!! ^_^



Vår lilla gobit har ännu bara 2 små i underkäken... Undrar när övriga kommer att dyka upp.



Kram!

2011-08-26 @ 13:26:31
URL: http://lillavildahilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback