Prickar

Vi har haft en kämpig natt med en dotter som har hållt på att koka upp. Vi köpte hem flytande alvedon igår istället för suppar, så nu får hon rätt dos för sin vikt (tidigare fick hon lite för lite).
Vi gav alvedon vid 23:30 och en timme senare kollade jag hennes temp och då låg den på 39,2 grader, så jag kan bara tänka mig vad hon hade tidigare.
Cornelia var vaken i stort sett mellan 22-01, där emellan så sov hon inte många minuter.
Jag testade att gå ut med barnvagnen och där somnade hon men så fort jag la henne i hennes säng så vaknade hon.

Det är jobbigt när de små är sjuka och man inte vet vad man ska göra för att hjälpa dem. Man känner sig så himla hjälplös.
När gumman somnade vid 01-tiden så har hon sovit oroligt, hon har haft en massa feberdrömmar.

Men vi fick i alla fall sovmorgon till strax innan 9, vilket kändes så skönt. Är verkligen glad att J är ledig idag, för det hade varit jobbigt att vara hemma med Cornelia själv då jag inte heller är frisk.

Igår kväll upptäckte jag några röda prickar på Cornelia och idag har hon prickar på nästan hela kroppen, men inga i ansiktet. Så jag misstänker att hon har fått 3 dagars febern.



Hon har fått en liten krya på sig present av oss idag, en docka. Det första hon gör när hon får dockan är att "hångla upp" den, sen har hon även försökt ta av den kläderna.

Nåt annat som den lilla har gjort idag är att gå några steg med hjälp av sin gåstol. Så då tänkte jag att det är dags att plocka fram gåvagnen men den var inte lika roligt att stå och hålla i ;)

Kommentarer
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Lilla stackars C, och dig!

Hoppas hon blir bra nu igen, man blir ju så orolig när febern är så hög, speciellt om det är mitt i natten.. eller det kanske bara är jag? Jag tycker allt är mer skrämmande mitt i natten. Första gången Alice var täppt i näsan, bara några veckor eller någon månad gammal, satt jag uppe med henne i famnen till kl halv fem, haha, det kan jag skratta åt idag även om jag förstår mig själv just då ;-)

2011-08-15 @ 20:32:15
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Hoppas att det är bättre inatt! Ja, det är ju nog hemskt när de små är sjuka, man känner sig så hjälplös..Att samtidigt själv vara sjuk måste vara skitjobbigt! Krya på er!

2011-08-15 @ 21:31:20
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Tea

Hoppas ni snart mår bättre!

2011-08-15 @ 22:02:28
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback