Sover

Passar på att sätta mig vid datorn en stund medans dottern sover sin förmiddagslur. Man kan aldrig veta i förväg hur länge hon ska sova. Oftast så sover hon 45 minuter varje gång hon sover, vilket är alldeles för lite. Men igår slog hon på stort och sov 2 timmar och 10 minuter på förmiddagen, wow säger jag bara.

På tal om sovning så måste vi ta tag i Cornelias läggning för natten. Som det är nu så somnar hon i våran säng medans hon snuttar/känner på mig eller J. Sedan får vi bära över henne till hennes säng då hon har somnat. Problemet med det här är att jag också oftast somnar med henne, vilket gör mig extra trött på kvällen...

Idag ska vi till min jobbarkompis och hennes familj och äta middag och bara vara. Ska bli riktigt roligt, de har en son som är en månad äldre än Cornelia så det kommer nog att bli en massa bus.


"Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."    /Nalle Puh


Kommentarer
Postat av: Anna

Det där med sovvanor verkar vara ett gissel. Jag och maken är överrens om att vi ska försöka kämpa med att få kidsen sova i sina sängar så mycket som möljigt..och även sen när dom blir äldre att lägga dom tidigt så man får lite egentid på kvällen...hoppas tålamodet håller till det. Bra sovvanor verkar vara guld värt!!!



Angående hsopping i göteborg så blev det inte så mycket....2 pyjamasar och så hittade maken en body och 2 brallor som jag tyckte var sådär...men han måste väl oxå få bestämma lite :)

2011-08-03 @ 18:39:11
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas ni hade en bra dag..



Jo, de är från Åhlens! :)

2011-08-03 @ 22:34:17
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback