Svår diagnos

Natten som var sov Cornelia som en prinsessa. Hon somnade vid 20:30 och vaknade först vid 04:30, så länge var det längesedan hon sov så både jag & J blev oroliga att hon inte andades och kollade henne flera gånger. Aldrig är man nöjd ;) Sen somnade hon om efter att ha fått lite välling till 8.
Jag själv sov som en kratta, hostade som värsta storrökaren i stort sett hela natten. Det är som typiskt att när dottern väl sover bra så sover man själv så dåligt.

Imorse upptäckte vi att Cornelia hade fått en massa nya prickar, denna gång i ansiktet. Så jag ringde till bvc för att få lite råd. Där ville dem att hon skulle komma in så att de fick titta. Hennes symtomer var inte som tredagars febern "ska vara".

Väl där fick bvc sköterskan hämta en kollega för att rådfråga och de kom inte riktigt fram till vad gumman har. Det mesta tyder på att det är tredagars febern och om det inte är det så är det virusprickar.
Hur som helst om de inte har försvunnit tills nästa vecka så skulle vi boka en ny tid.
Jag hoppas att de försvinner riktigt fort så att hon får träffa lite kompisar, som det är nu får vi hålla oss borta från andra barn.

Idag har hon varit feberfri, men lagomt till kvällen så kom febern smygande igen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan vara femte sjukan, hoppas hon snart blir frisk!

2011-08-16 @ 21:52:26
Postat av: Frugan F

Usch vad segt det låter. Min lille kille hade tredagarsfebern och vad jag vet så ska ju inte de utslagen sticka ut utan de bara ser ut som en prickig korv. Men det kanske är något annat virus som spökar samtidigt.



Tack för kommentaren idag! Det känns fantastiskt bra, lite magiskt att veta att 10 kg är väck!! Har som mål att gå ner fem kilo till, gärna till jul men vi får se!

2011-08-18 @ 13:43:25
URL: http://trueflink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback