Fundering

Inatt har jag fått lida av gårdagens rubrik här i bloggen, Underbara nätter.
Att man aldrig lär sig och inte skriver sånt, för så fort man gör det så blir det pannkaka.

Cornelia vaknade vid 2 tiden och var jättepigg. Testade att ge henne en flaska välling, men hon låg bara och busade i sin säng. Alla våra "vanliga" metoder testades.
Till sist klädde jag på mig och gick ut med vagnen i duggregnet. I vagnen somnade hon som klart, men ni som känner våran dotter vet vilken liten luris hon är. Hon sover så gott medans man går, men så fort vagnen stannar så öppnar hon sina stora ögonen och är toknöjd.
Även inatt blev det så, men hon hann inte mer än att komma i spjälsängen så somnade hon om. Men vi var vaken från 2-3:30 ungefär....
Så en sovmorgon hade jag hoppats på, men det tyckte inte dottern att vi skulle ha. 7:20 vaknade hon så då blev det full rulle i huset.

En ny tand har kommit upp. Även den här i övrekäken, så nu har hon två tänder uppe och två nere.



Våran största värmekälla i huset är en kamin som står placerad i mitten av vårat hus. Där eldar vi varje dag under vintern. Men nu kommer min fundering hur vi ska göra så att inte Cornelia bränner sig på den.
Jag vet att det finns skydd man kan köpa och sätta runt kaminen på tex barnens hus, men de kostar kring 1500-2000kr har jag för mig och så mycket skulle jag helst inte vilja lägga ut.
Så därför undrar jag hur ni andra gör som har kaminer och små barn?

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi har satsat på såna där skydd som du pratar om fast vid vår köksspis. Vet att det är dyrt men det är värt det. Man använder ju det i många år. För även när de blir större så kan de ju leka där och man behöver inte va orolig för att de ska råka komma för nära. Men du kan även kolla blocket och tradera. En kompis till mig köpte på tradera för 800 i skick som ny!



/ Malin ( Skrippo från FL )

2011-08-18 @ 10:31:52
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja, näe man ska aldrig säga att nånting funkar bra! Haha!



Ja, visst passade han bra i dom! Förvånansvärt mjuka var dom också för att vara "riktiga" jeans. Gillas!



Kramen

2011-08-18 @ 16:21:43
URL: http://annacondas.wordpress.com
Postat av: Carin - mamma till Alice

http://www.jollyroom.se/produkter/sakerhet/babydan-flex-5-svart.html



denna va det sänkt pris på!

2011-08-18 @ 18:19:00
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Vilken liten bustjej :-)

Hon får riktiga "huggtänder" först då, Alice hon har två nere och så en enda framtand uppe åt höger, så sött haha.

Jättefina kläder ni fått, så roligt med allt höstnytt ju :-)

2011-08-18 @ 20:19:43
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: MTVD

Vi har också en kamin centralt placerad i huset. Vår första tjej brände sig första gången hon prövade gåstolen, fick små blåsor på fingertopparna. Sen gick hon aldrig dit igen. Samma sak hände med de små, grabben brände sig på fingrarna och tjejen tittade på (hon lärde sig läxan utan att behöva bränna sig). Jag tror på att tidigt förklara vad som är farligt. Men en kompis till mig, hennes kille brände sig svårt på ena handflatan. Så ett skydd kanske inte är så dumt. Hos oss hade det nog inte funkat, vi har så trångt....

2011-08-18 @ 22:49:27

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback