Jobb igen

Idag är det den 3:e december och fortfarande är marken grön. Jag som i vanliga fall brukar klaga på snön, klagar nu istället på bristen av snö. Aldrig är man nöjd...
Känns helkonstigt att det är den 2:a advent imorgon och fortfarande har det inte kommit nån snö.
Idag har vi haft "riktigt kallt", temperaturen har legat på ca -5grader, i vanliga fall ligger temperaturen nu på ca -15grader... Det är lite skillnad...

Vi har varit och hämtat hem ett släpvagnslass med ved idag hos J:s mormor och morfar. J har fått för sig att vi ska hämta hem ved hela vintern för att inte behöva använda den vi har i vedbodan för då slipper vi fylla den nästa år, så vi får se hur det går med det...

Inatt ska jag jobba igen, ytterligare att nytt äldreboende ska jag vara på. Känner mig stolt över mig själv då jag breddar mina vingar och testar att vara på nya ställen.
Till det här stället hittar jag i alla fall, då det ligger på samma ställe som jag utgår ifrån på mitt vanliga jobb. Nu ska jag i alla fall jobba månadens första natt, sen är min förhoppning att jag ska jobba två till, innan året här är slut. Men det brukar alltid behövas extra folk kring jul. Tänkte att jag skulle sikta in mig på att jobba nån mellandag då vi ändå "bara" ska vara hemma. Förra månaden blev det bara 2 nätter för mig.

Nu är det dags att gå och lägga sig och vila så man orkar med nattens jobb. Cornelia har vaknat klockan 5 imorse så jag känner mig ganska trött...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Efter ett otroligt korkat och depprimerade "karriärsval" vart jag helt utan jobb dagen efter sa vår hyresgäst att jag skulle sluta deppa gå ur sängen och ta ett pass i ett kök som hon blivit erbjuden men inte kunde ta, åkte dit ganska motvilligt för jag kände mest för att bara ligga i sängen och grina hela dagen men jäklar vad roligt jag hade det och dagen efter blev jag erbjudet ett till pass för att det gått så bra och igår hade arbetsledaren ringt till den ansvarige på deras vikariepool och skrutit om hur duktig jag var för att aldrig ha satt min fot i ett kök och att hon ville gå tillåtelse att ringa in mig när hon vill och behöver utan att först behöva ringa till vikariepoolen.

2011-12-03 @ 17:38:56
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det är tufft av dig att våga åka ut till nya arbetsplaster och arbetslag. Go Sara! :)



Sv: Haha, det blir några gånger ja ;) Är ledig mån, tors, fre. Har planer på em fredag men är öppen för förslag om ni vill hitta på ngt nån annan tid :)

2011-12-04 @ 11:13:00
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback