Pyssel

Här har jag inte hunnit vara in på några dagar, vilket min svärfar har upplyst mig om ;-) Men här kommer i alla fall ett litet inlägg från mig.

Annandag jul betyder julrea och då var vi ju bara tvungna att åka in till stan för att se om man kunde göra några fynd. Nu vet jag inte om jag har börjat att bli gammal eller vad det är, men det var alldels tokigt med folk och jag hade absolut ingen lust att stå och köa 15 minuter för att betala.

Så vi åkte till ett annat köpcentrum här i stan där jag fyndade en tröja till mig själv på kappahl, för 100kr. Som hittat. Sen köpte jag underkläder (också till mig själv) på HM, de var inte på rea men man kan ju inte få allt här i världen ;-)

Igår åkte jag in en gång till stan en gång till, på jakt efter skalkläder från polarn och pyret till Cornelia. Men tyvärr var alla 92:or slut, så jag får nog köpa det till våren till ordinarie pris... Om jag hade tänkt till så hade jag kollat efter det redan på annandag jul men så långt tänkte jag inte då.


De här tovade skorna har en kompis till svärfar gjort till Cornelia.

Före jul så har jag pysslat på här hemma, det jag då gjorde var en massa julklappar. 
Till Cornelia och mina syskonbarn så har jag sytt förkläden och matchande pannlappar. Jag hra även sytt napphållare och dreggellappar till Cornelia och hennes yngsta kusin.
Även J har fått pyssla lite grann efter mina önskemål. Två stycken barnbrevlådor stod på önskelistan, en till Cornelia och den andra till hennes kusiner. 

 
Pannlappar


Det här är kusinernas brevlåda. Det svarta har jag skrivit med dekorplast

Nu ska jag sätta mig vid symaskinen igen för att försöka laga min nya klänning....

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad duktig du är, vill så gärna lära mig men blir aldrig av. Superfina skor!



Tänkte se om det finns något kvar på rean när vi kommer hem, ibland har man lite flyt :)



Kram

2011-12-28 @ 19:41:52
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Vilka fina grejer du gjort! Och tossorna är verkligen superfina de också.

Tack för ditt svar ang ersättning:)

2011-12-28 @ 19:57:40
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Hanna

Men jösses, vilken fin brevlåda! Ni kan ju säga upp er båda två och börja sälja såna på heltid istället :)



Sv: Jag ska ringa imorgon och boka en tid för att kolla upp sköldkörteln/ämnesomsättningen, flera har tipsat om det och det låter ju inte alltför ologiskt :) Något är det iaf som inte stämmer!

2011-12-28 @ 20:30:51
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Erica

Didriksson har fina skalkläder också som är billigare än PoP!



Annars är Tradera bra tycker de är hutlöst dyra på skalkläderna på PoP utan rea blir jag tvärsnål har du tittat på nätet om det finns kvar där?

2011-12-30 @ 11:10:49
URL: http://www.flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: avlangtan

Nej rea är inte så kul tycker jag, ibland kan man fynda men antingen är storlekarna slut eller grejerna tråkiga! Jag längtar efter nyheterna nu :)

Har bara handlat en enda sak på rea och det var en tunika på Lindex till Alice.



Jättesöta pysselsaker och tofflorna, så söta!

2011-12-30 @ 11:38:11
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback