Sälja

Jag tror att jag nu törs skriva att Cornelia äntligen har lärt sig att sova i spjälsängen sin första morgonvila och det är så skönt. Tidigare har vi alltid varit tvungna att klä på oss och gå ut med vagnen men den senaste veckan har hon somnat i sin vagn. På sommaren gick det bra att gå ut med vagnen men nu känns allt så mycket jobbigare då man måste sätta på sig så mycket kläder för att gå ut...

Idag är det 4:e advent och jag ser att vi har missat att tända det fjärde ljuset, får lov att tända det nu istället. Dagen har vi spenderat på vift.
Vi började dagen med att åka till svärfar och svägerskan där vi mötte upp en annan familj. Cornelia var nog i himmelriket med 3 stora tjejer att "leka" och busa med.
De hade även med sig försenade 1års presenter till våran älsklingt. Ett rådjur som lät och rörde på sig när man tryckte på svansen. Sen fick hon även en jättefin pälsväst (inneplagg) som hon blev riktigt cool i.

Sen har vi även hunnit med att äta middag hos mina föräldrar.
Så om vi ska sammanfatta den här dagen så har den varit riktigt bra.

Nu ska jag sätta mig och göra i ordning lite kläder som jag har sålt på Tradera. Har kommit fram till att jag inte behöver behålla alla Cornelias gamla kläder, vissa har hon bara hunnit använda 1 gång. Måste väl erkänna att jag köpte tokigt mycket kläder innan hon ens var född, om man sen räknar med de jag köpte när hon hade kommit plus presenter som vi fick så har vi nog kläder som räcker till 3 nyfödda barn ;-)
Om vi får ett barn till (eller kanske två) så kommer jag att vilja köpa lite kläder som bara är h*ns.

Kommentarer
Postat av: Carin - mamma till Alice

Jag brukar paketera kläderna som jag sålt på tradera i plastpåsar sen kör jag några varv med tjock genomskinlig tejp runt så det inte är någon luft i. Jag gör gärna paketen platta och lite avlånga så dom inte blir skymmande. Men det är svårt at veta korrekt porto.

Sen skriver jag adressen på en post-it och tejpar fast den på paketet.

2011-12-18 @ 22:31:01
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Ida &Jouline

Ja hon tycker nog att det är snygg ;)

Fyy som hon slog sig. Fösta gången som jag blev riktigt rädd

För det svullnade upp så fort :( tyvärr är det ju inte den sista.

Kram

2011-12-18 @ 22:42:40
URL: http://Idaochjouline.wordpress.com
Postat av: Anna

Haha ja jag minns när jag läste din blogg innan c kommit att du handlade som en galning :)

Men du när man väntat så länge så får man det

Jag har den här veckan köpt 10 body, 10 par byxor/tajta, 1 pyjamas, 4 bodysuit, 2 mössor, 1 klänning, 3 tröjor, 2 strumpbyxor och en skjorta :)

Och 2 par vantar flrrestn :)

Kidsen har börjat använda 56. Vi har visserligen fått sjukt mycket kläder man vill ju handla själv oxå :)

Åhléns är min nya favorit, jättemycket fint och tämligen billigt.

Kram

2011-12-19 @ 07:45:32
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för ditt råd Sara! En väninna blev mamma i september, så mesta av våra kläder har gått dit bortsett från några jag sparat av rent affektionsvärde.



Hade fått det mesta, så blir det en bebis till får det nog bli en del nyinköp - jag klagar inte :)

2011-12-19 @ 14:37:37
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Jag har inte orkat sälja bort några kläder utan har sparat i stort sett allt..Lite har vi skickat vidare till andra småttingar, och lite har åkt till myrorna. Kanske jag får göra ett ryck efter allt julstök och tradera iväg lite. Precis som du skriver så vill man ju gärna handla lite nytt om det blir aktuellt med ett småsyskon :)



Sv: Astrid somnade också gode kvickt efter att ni åkt, det tar på krafterna att busa :) Pralinerna blev riktigt bra, ska göra nya tills nästa gång vi ses ;)



Vi hade tänkt köpa reimaluvan, men ville egentligen ha en tunnare. Så när vi hittade en i tunn fleece på pop så blev det den :) Vart handlade ni Lassi-luvan när ni var till finland?!

2011-12-19 @ 19:29:22
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha ja jag minns när jag läste din blogg innan c kommit att du handlade som en galning :)

Men du när man väntat så länge så får man det

Jag har den här veckan köpt 10 body, 10 par byxor/tajta, 1 pyjamas, 4 bodysuit, 2 mössor, 1 klänning, 3 tröjor, 2 strumpbyxor och en skjorta :)

Och 2 par vantar flrrestn :)

Kidsen har börjat använda 56. Vi har visserligen fått sjukt mycket kläder man vill ju handla själv oxå :)

Åhléns är min nya favorit, jättemycket fint och tämligen billigt.

Kram

2011-12-19 @ 23:57:16
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback