Fuskat

Jag måste börja det här inlägget med att erkänna att vi har tjuvstartat lite, vi har nämligen gett Cornelia lite plommonpure idag och hon älskade det!
Cornelia har ju lite problem med att vara hård i sin mage, så då tänkte jag att plommon skulle hjälpa henne. Så vi får väl se om jag får rätt.

Sen när vi ändå var igång att koka plommonpure passade vi på att göra ett kok med morötter också. Det är ju inte så länge kvar tills hon blir 4 månader, så då är det bra att ha lite smakisar färdigt i frysen. Men nu när jag ändå är så ärlig så kan jag väl säga att vi kommer att börja med smakisar redan nu lite smått i alla fall. Så till veckan ska vi introducera potatis till gumman.

Hon är verkligen intresserad av mat, allt hon ser ska in i munnen mitt lilla matvrak ;-)

 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gör så ni, vi fuskade ju ännu mer ;)

Embla var 3 månader + någon vecka då vi började med morotspure sen någon vecka senare la vi till lite palsternacka och nu får hon även lite mangopure.

Ska börja byta ut smakiskarna snart så hon får smaka annat också..



Började med potatis efter moroten men bytte sen till palsernackan, den passade oss bättre än så länge.



hon älskar sin mat =)

Idag åt hon som utsvulten, blev inget kladd alls hon gapade stort och svalde med en gång sen gapade hon igen och väntade på nästa sked ;)

Igår mös jag i soffan med mitt naturgodis samtidigt som Embla satt på min mage, helt plötsligt kastade hon sig efter min vetepuff med yoghurt och gapade stort, men nån måtta får det väl ändå vara ;)

2011-02-19 @ 21:52:57
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag frös in allt i iskuber, antar att du gjort samma..

från början fick hon knappt en halv tesked, det gjore hon i några dagar sen ökade vi på tills hon fick hela iskuben. (från början använde jag mina små blomsterkuber som är mycket mindre än vanliga iskuber)



Tror vi körde samma i en vecka och sen la vi till nästa smakis, först när vi började med moroten så såg man att hon inte var van vid det eftersom det kunde bli morot i bajset men några dagar till så kunde magen ta hand om maten.



Jag bytte aldrig ut något helt, utan la bara till så att när hon var van vid morot började vi smått med palsternacka så hon hade moroten som hon kände igen.



Mangon hade hon ju dock ingen morot till men den slank ner ändå, det blev stora runda ögon på lilla damen innan hon slängde sig efter nästa sked.. M skrattade så tårarna sprutade medan han matade henne ;)

2011-02-20 @ 09:36:16
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Emelie

den här sidan tycker jag om =)

http://www.barnochmat.se/index.php/start.html

2011-02-20 @ 09:48:23
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Idag, ev, ska lillemannen få sin första smakis! Mosad potatis+ersättning blir det. :)



Babysim alltså? eller åker ni dit å badar " på egen hand"?



Vi skulle haft Babysim idag men det är inställt..



KRAM

2011-02-20 @ 11:08:35
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Blomster

Kul att hon gillar mat. Wilma är stormförtjust i rotfrukterna. Har testat palsternacka, morot, sötpotatis och potatis. Katrinplommonpureén tyckte hon var så äclig att hon kräktes och päronpuréen var bara äcklig. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta till om hon blir hård i magen.

2011-02-20 @ 14:40:19
Postat av: Marre

Vad spännande med mat=)

Det kommer hon säkerligen att gilla=P



2011-02-20 @ 16:38:10
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: Maria

Tänkte bara varna för att kokade morötter kan vara stoppande (med tanke på det du skrev om hennes hårda mage).

2011-02-20 @ 16:38:18
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Okej! :)



Vilken tur att hon gillar det! Hoppas det hjälper hennes lilla mage också! :)

Ger du ersättning? Tänkte att det finns en sort utav Babysemp som är bättre för magen/matsmältningen..LEMOLAC. Tänkte utifall du inte visste! :)



2011-02-20 @ 19:28:46
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback